سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: 65 درصد محصولات کشاورزی استان همدان، بیمه نیستند.
کد خبر: ۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 21 February 2015
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: 65 درصد محصولات کشاورزی استان همدان، بیمه نیستند.

به گزارش فارس ، خسرو سامری  در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: از آن جا که خسارت پرداختی به کشاورزان خسارت دیده چندان با میزان خسارت وارده در سنوات گذشته ضرر و زیان همخوانی نداشته، رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 250 تن پرتقال در سردخانه استان برای شب عید خریداری شده، افزود: نیاز استان یک‌هزار و 300 تن است و به همین دلیل کارشناسان همدان در استان مازندران مستقر هستند.

فرهنگ سازی در ترویج صرفه‌جویی آب در همدان ضعیف است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق همدان نیز در این جلسه، تصریح کرد: مردم ما به ویژه کشاورزان افراد معتقدی هستند و اگر توجیه شوند که آب جزو انفال است، انسداد چاه‌های غیر مجاز آسان‌تر است که این کار نیاز به فرهنگسازی دارد.

ابوالقاسم سوزنچی با تأکید بر اینکه فرهنگسازی در این حوزه در استان ضعیف است، ادامه داد: فرهنگسازی به ویژه از طریق صدا و سیما در حوزه صرفه جویی آب به خوبی اثر خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیب‌زمینی‌کاران استان به اجاره زمین‌های سایر استان‌های همسایه می‌پردازند، خاطرنشان کرد: 300 هزار تن سیب زمینی که اعلام می‌شود در انبارهای استان وجود دارد همگی تولید داخل نیستند.

نماینده کشاورزان استان در خانه کشاورز کشور گفت: در استان‌های مجاور به دلیل کمبود آب تدابیری اندیشیدند تا کشاورزان به کشت محصولات کم‌آب بر روی آورند.

وی با اشاره به اینکه برای مصرف بیشتر آب توسط هر کشاورز به ازای هر هکتار 7 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شد، اظهار کرد: با توجه به اعتراضات انجام شده این جریمه به 3.5 میلیون تومان کاهش یافت.

سوزنچی تأکید کرد: ما انتظار داریم به دلیل وضعیت بحرانی دشت‌های استان، اقدامات برای جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر انجام شود و چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی در تشریح یکی دیگر از مشکلات کشاورزان گفت: هر کشاورز برای دریافت سهمیه سوخت تراکتور خود باید در هر سال سه نوبت به شهر مراجعه کند تا موفق به دریافت این سهمیه شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اظهار کرد: هر مرتبه کشاورز دو روز در شهر است تا بروکراسی مربوطه انجام شود، در حالی که با توجه به سابقه موجود هشت ساله راستی‌‌آزمایی‌ها را بهتر می‌توان انجام داد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار