مدیر میدان میوه وتره بارشیراز گفت:ماهانه بیش از ۱۷ هزارتن میوه وتره بار به ارزش بیش از ۲ ونیم میلیارد تومان در شیراز تبدیل به زباله می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 21 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر میدان میوه وتره بارشیراز گفت:ماهانه بیش از ۱۷ هزارتن میوه وتره بار به ارزش بیش از ۲ ونیم میلیارد تومان در شیراز تبدیل به زباله می‌شود.
قنبری نژاد با بیان این که روزانه حدود هفت هزارتن میوه وسبزیجات وارد میدان شیراز می‌شود که از این مقدار ۱۰ تن ضایعات است گفت: علاوه براین روزانه ۱۸۰۰ مغازه میوه فروشی که در سطح شهرشیراز فعال هستندوهرکدام بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم دورریز دارند .
قنبری نژاد با اشاره به این که بخشی از این ضایعات تبدیل به کود آلی می‌شود گفت: نبود سردخانه مناسب در میدان میوه وتره بارشیراز، بسته بندی نامناسب وحمل میوه‌ها توسط کامیون‌هایی که سرخانه ندارند علت اصلی فاسد شدن میوه وسبزیجات در شیراز است.
وی گفت: مسئولان شهرداری شیراز قراراست یک باب سردخانه باظرفیت ۵۰ هزارتن در میدان شیراز احداث کنند تا این مشکل برطرف شود.
به گفته کارشناسان ساخت یک باب سردخانه حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد که با پول دورریز کمتراز یکسال میوه وتره‌باردرشیراز می‌توان یک سردخانه ۵۰ هزارتنی احداث کرد.
سالانه ۲۸۰ میلون تن میوه وتره بار در کشور دور ریخته می‌شوند. این درحالیست که همین میوه‌ها در دیگر کشور‌ها بصورت تک دانه‌ای به فروش میرسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار