رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از تدابیر و طرح های پلیس راهور این استان به منظور کاهش ترافیک و پیشگیری از تصادفات و حوادث ترافیکی در طول تعطیلات تابستانی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید کرم الله حسینی، با اشاره به اینکه استان قم در طول تعطیلات تابستان، به علت وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در محور مواصلاتی 17 استان، محل تردد وسایل نقلیه می باشد اظهارکرد: از این رو با آگاهی قبلی از وضعیت ترافیکی معابر و خیابان های سطح شهر، همواره طرح ترافیکی به روز و آماده دارد و محدودیت های تردد در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان ارم، خیابان شبستان و طول بلوار بهار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سه پارکینگ زائر، شرقی و همچنین پارکینگ هایی در حاشیه بلوار زائر برای پارک خودروها پیش بینی شده است، اضافه کرد: از رانندگان انتظار می رود در صورت تکمیل ظرفیت این پارکینگ ها، وسائط نقلیه خود را در معابر کم عرض مانند بلوار زائر و هسته مرکزی پارک نکنند که این عمل، موجب ایجاد گره ترافیکی و سد معبر خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته از تمام توان و استعداد خود به منظور اجرای این طرح های ترافیکی استفاده خواهیم کرد، گفت: امیدواریم تمامی مردم ایمن و در سلامت کامل به سفر خود ادامه داده و در سلامت کامل به منزل بازگردند.

حسینی ضمن ارائه توصیه هایی به رانندگان و مسافران، اظهارداشت: انسان به عنوان مهم ترین رکن در چرخه ترافیک نسبت به دو فاکتور راه و وسیله نقلیه مورد توجه است، رانندگان وسایل نقلیه در عرصه عبور و مرور درون شهری و برون شهری محور این موضوع بوده و نیاز به آموزش و تداوم یادگیری مهارت رانندگی دارند که این امر همواره در رفع معضلات ترافیکی مثمرثمر بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه تحت تاثیر عواملی از قبیل وضعیت وسیله نقلیه، شرایط جاده، محیط و عوامل جسمی و روحی خود راننده می باشد و اکثر رانندگان، آموزش های لازم در مواقع برخورد با خطرات احتمالی را ندیده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه بی تجربگی، خستگی و هیجانات روحی؛ توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم گیری و اقدام به پیشگیری از تصادف تضعیف می کند، گفت: علاوه بر عوامل فوق، صحبت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که بیشتر افراد ممکن است به واسطه انجام آن ها در حین رانندگی، با خطر مواجه شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار