۸ محصول کشاورزی در فارس استاندارد سازی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر دفتر سلامت غذا جهاد کشاورزی فارس گفت: این محصوات شامل پیاز، سیب‌زمینی، گوجه، خیار باغی و گلخانه‌ای، کاهو، سیب و پرتقال است که در اولویت اجرای طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
محمد مهدی غیاثی افزود: در این طرح، محصولات آنالیز و پایش خواهند شد و کد سلامت ۱۶ رقمی دریافت می‌کنند تا مصرف‌کننده از سلامت آن اطمینان داشته باشد.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره علت انتخاب این محصولات، گفت: این محصولات در معرض خطر بیشتری به لحاظ وجود باقیمانده سموم و نیترات هستند و به دلیل اینکه مصرف این گونه محصولات بیشتر در سبد تازه خوری خانوار‌ها قرار می‌گیرد، احتمال باقیمانده آلاینده‌ها و تجمع آن در بدن بالاتر است و ممکن است خطرساز باشد.
وی اظهار کرد: همچنین به دلیل پر مصرف بودن این محصولات احتمال استفاده از کود‌های شیمیایی و رعایت نکردن فاصله زمانی استفاده از نهاده‌ها تا برداشت به منظور عرضه سریع به بازار بالاتر است.
مدیر دفتر سلامت غذا جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر در استان فارس بالغ بر ۹۰ کیلینیک گیاه پزشکی در مراکز شهرستان‌ها و دهستان‌ها فعال است که دو سوم آن عضو انجمن کلینیک‌های گیاه پزشکی هستند.
استانداردسازی محصولات کشاورزی طرحی ملی است، اما استان فارس در اجرای این طرح پیش قدم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار