کد خبر: ۶۴۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 28 August 2018

تابناک / فرماندار ماسال گفت: همه باید از کنار دلال‌ها می‌آمدند و (کارها) از طریق دلال‌ها برای ادارات صورت می‌گرفت. امروز این دلالی‌ها و رانت‌ها نیست!

محمدجواد عامر ظهر شنبه در همایش تجلیل از کارمندان نمونه دولت در ماسال ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: زحمت انتخاب کارمندان و مدیران نمونه را آقای خوشحال (معاون فرماندار) کشیدند.

وی با بیان خصوصیات کارمندان و مدیران نمونه افزود: آن چیزی که از کارمند و مدیر نمونه انتظار داریم این است که در این شرایط کشور در مردم امید ایجاد کند.

فرماندار ماسال تأکید کرد: امیدوار کردن مردم یک وظیفه انسانی است اما بارها شده است کسانی در روزهای ملاقات و غیرملاقات به ما مراجعه می‌کنند وقتی مشکلاتشان را مطرح می‌کنند من به عنوان فرماندار نمی‌دانم که چگونه باید کمک کنم. یعنی شرایط طوری است که در عین این‌که می‌خواهم کمک کنم اما نمی‌توانم. یا مشکل این افراد مشکلی است که از حوزه مسئولیت ما خارج است و یا قوانین به ما اجازه حل مشکل را نمی‌دهد اما بارها همین صحبت کردن صرف با این افراد التیامی بر مشکلات آن‌ها شده است.

عامر با بیان اینکه ۱۵۸۲ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی کشور است گفت: در هر ثانیه ۸۶۰۰۰۰ تومان به این نقدینگی اضافه می‌شود.

وی با اشاره ضمنی به وقایع ارزی اخیر در ایران و ترکیه اظهار کرد: دو حادثه یکی در کشور ما یکی در کشور همسایه رخ داد. در کشور ما اعلام شد که فروش نفت به مشکل بر می‌خورد و قیمت سکه و دلار در حال افزایش است. ما چکار کردیم. در کشور ما یک‌دفعه همه ریختند به صرافی‌ها و شروع به خریدن سکه و دلار کردند تا سودی به دست بیاورند. اما این هجوم باعث کاهش ارزش پولی ملی شد و در واقع به نوعی ضرر کردیم.

فرماندار ماسال ادامه داد: عین همین حادثه در کشور ترکیه رخ داد. در آنجا به جای اینکه برای خریدن ارز صف بکشند مردم برای فروش طلاها و دلارها صف بستند. در آنجا نه تنها ارزش پول ملی کاهش پیدا نکرد بلکه ۹ درصد هم افزایش پیدا کرد. در کشور ما متأسفانه براساس عملکرد من نوعی، اعتبار و اعتقاد مردم از بین می‌رود. یک حادثه زلزله در کرمانشاه رخ می‌دهد. هلال‌احمر، کمیته امداد و … شماره حساب برای جمع‌آوری کمک اعلام می‌کنند اما یک هنرپیشه می‌تواند ۴ برابر کمکی که برای همه ارگان‌ها جمع شده است را جمع‌آوری کند و جالب‌تر اینکه خود این آقا می‌رود و این کمک‌ها را توزیع می‌کند. مردم می‌گویند ما اعتماد نداریم این کمک‌ها را به مسئولان بدهیم. چرا به اینجا رسیدیم؟ اعتماد مردم (به مسئولان) از بین رفته است.

عامر با بیان اینکه در هفته دولت امسال حدود ۳۰۲ پروژه برای بهره‌برداری آماده شده است گفت: ما این پروژه‌ها را در حدود ۶۰ پروژه با بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه تجمیع کردیم که از نظر ریالی حدود ۱۷ درصد رشد نسبت به پروژه‌های هفته دولت سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال دولت در بخش اشتغال پول‌هایی را به عنوان‌های مختلف بوم گردی، اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و … به جامعه تزریق کرد تا در بحث اشتغال اقداماتی صورت بگیرد. در شهرستان ماسال ما در بحث بوم گردی رتبه اول استان را داریم. ۳۴۵ سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفته بودند با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط را به حدود ۳۶۰ واحد رساندیم و در واقع ۱۰۴ درصد برنامه محقق شد و در واقع سهمیه شهرهای دیگر را جذب کردیم.

فرماندار ماسال ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ هتل در شهرستان ماسال در حال ساخت است که در صورت بهره‌برداری ۷۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۲۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله ییلاقات ماسال اظهار کرد: فشارهایی که وارد شد سبب این شد که آن پیمانکار مربوطه ادامه فعالیت ندهد. بعد از هفته دولت به جد این موضوع را پیگیری می‌کنیم چون آقای استاندار خودشان گفتند که به این موضوع ورود می‌کنند و این مشکل را حل خواهند کرد و قرار شد یک جلسه سه نفره بین بنده، استاندار و مدیرکل منابع طبیعی برای چند طرح موجود گذاشته شود.

عامر درباره وضعیت آلودگی‌های رودخانه‌ی خالکایی ماسال گفت: از رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان درخواست کردیم منابع آلوده‌کننده رودخانه خالکایی را شناسایی کند تا بتونیم تا پایان سال این منابع رو حذف کنیم. اگر این رودخانه پاک شود به عنوان اولین رودخانه پاک در کشور برای ماهیگیری ثبت خواهد شد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه از تهمت‌هایی که به او زده می‌شود نگران نیست افزود: ابر هیچ‌وقت نمی‌تواند جلوی خورشید را بگیرد اما وای از آن روزی که باد بیاید و این ابر ننگین را کنار بزند. در آن روز این افراد چطور می‌توانند (خود را نشان دهند).

وی ادامه داد: دلال‌هایی که من دست این دلال را قطع کردم می‌خواستند بیایند فرماندار را ببینند. بخشدار را ببینند. چند تا آدم در این شهر جمع شده بودند و همه باید از کنار آن‌ها می‌آمدند و (کارها) از طریق دلال‌ها برای ادارات صورت می‌گرفت. امروز این دلالی‌ها و رانت‌ها نیست. درب اتاق ما باز است. زنگ می‌زنند. پاسخ می‌دهیم. این‌ها برای آن‌ها گران تمام شده است (چون) درب‌های کاسبی آن‌ها بسته شده است.

عامر افزود: تهمت می‌زنند. بگذار بزنند. اشکال ندارد. ما آمدیم حرف بخوریم. اینکه این نگرانی‌ها زیاد شده است (به این دلیل است که) حالا نمی‌توانند آن‌ها را علم کنند مسائل سیاسی را علم می‌کنند که مثلاً فلان آقا گماشته فلانی است!

وی تأکید کرد: به خدای احد و واحد، به این قرآن دارم قسم می‌خورم که یک بار نماینده نگفت این آدم را بردار و آن آدم را بگذار. تصمیم را خودم می‌گیرم. با افراد مختلف مشورت می‌کنم و نهایتاً تصمیمم را می‌گیرم. می‌خواهم فلانی را تعویض کنم نهایت حرف آقای شکری این است که آقای عامر تغییر نمی‌دهید؟ می‌گویم نه حاج آقا. تصمیم خودم را گرفته‌ام. می‌گوید باشد. شما نماینده دولتی. اما این افراد کوته فکر چیزهای دیگری را مطرح می‌کنند. برای آن‌ها متأسفم واقعاً متأسفم و خوشحال از اینکه وقتی مردم در جامعه من را می‌بینند آن‌ها را سر زنش می‌کنند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه تغییر حق مدیر است افزود: بنده اختیار دارم این کار را انجام دهم. نمی‌خواهم اینجا آبروی کسی را ببرم اما بروید بررسی کنید ببینید چه چیز در بعضی از جاها رخ داده است. آبروی هم را نبرید. عادت نکردم گله کنم. به ولله اگر بعضی از چیزها را بگویم آبروها از افراد می‌رود. آبرو از من ببرید ولی من نمی‌گویم چون خدایی در بالا سر ما هست. فردای قیامتی هست.

عامر ادامه داد: به هیچ‌کس وام‌دار نیستم و برای آمدن به این فرمانداری منت هیچ‌کس را نکشیدم و باز هم نمی‌کشم. همین فردا تکلیف شود می‌روم. کارمند دولتم. افتخارم این است که فرهنگی هستم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار