معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به اهمیت تدوین و ویرایش متون درسی، در سال جاری ۶۵ متن درسی تولید و اصلاح‌شده که در بخش‌های مختلفی ازجمله تفسیر، اعتقادات، ادبیات عرب و غیره بوده است.
کد خبر: ۶۴۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 01 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی رستم‌نژاد ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به همزمانی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با اعیاد بزرگ اسلام اظهار داشت: خدا را شاکریم که در ماه ولایت و امامت با یاد و خاطره شهدا و امام راحل سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه را آغاز می‌کنیم.

وی با تأکید بر طی کردن پیاپی مسیرهای تحول در حوزه‌های علمیه ابراز کرد: برای رشد و سرعت بخشی این مسیر در کنار برنامه‌ریزی مسئولان باید عنصر کار نیز دخیل شود تا حوزه‌های علمیه بتوانند در کنار تحول‌گرایی حوزه‌ای پ.یا و پاسخگو باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با توجه به اهمیت تدوین و ویرایش متون درسی، در سال جاری 65 متن درسی تولید و اصلاح‌شده است که در بخش‌های مختلفی ازجمله تفسیر، اعتقادات، ادبیات عرب و غیره بوده است.

وی با تأکید بر وجود برخی ایرادات و مشکلات در متون درسی خاطرنشان کرد: در متون جدید از بیش از هشت هزار آیه قرآن و بیش از چهار هزار حدیث و روایات اهل‌بیت(ع) استفاده‌شده که در حال خاطر در 224 مدرسه کشور مورداستفاده قرارگرفته است.

رستم نژاد بهره‌گیری از آیات و روایات اهل‌بیت(ع) را در تدوین دروس جدید افتخاری بزرگ دانست و افزود: امیدواریم مدیران مدارس علمیه و اساتید با همراهی و استفاده از این متون ما را در ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه یاری دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار