مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار ما ، علی جعفری آذر مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از نظر ثبت واقیع حیاتی رتبه نخست در بین ادارات کل کشور را طی سال ۹۳ به خود اختصاص داده، اظهار داشت: با نظرسنجی های انجام شده در خصوص خدمات دهی ثبت احوال استان در یک روز، سلامت اداری و ثبت ۹۹.۹ درصد واقعه ولادت و ۹۹.۴ درصد واقعه وفات در مدت معین قانونی باعث کسب این رتبه شده است.
کد خبر: ۶۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 22 July 2015

وی با تاکید بر اینکه دفن افراد فوتی بدون گواهی فوت در شهرستان های آذربایجان شرقی صورت نمی گیرد، افزود: این مهمترین مسله ثبت احوال است که باید در بین ادارات ثبت احوال استان، دهیاری ها، بیمارستان ها و متولیان قبرستان ها اطلاع رسانی شود.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از افزایش ۴.۸ درصدی نرخ طلاق استان و رتبه ۱۱ آذربایجان شرقی از این نظر در سطح کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از نظر ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست در بین ادارات کل کشور را طی سال 93 به خود اختصاص داد، افزود: با نظرسنجی های انجام شده در خصوص خدمات دهی، سلامت اداری و ثبت 99٫9 درصد واقعه ولادت و 99٫4 درصد واقعه وفات در مدت معین باعث کسب این رتبه شده است.

جعفری آذر به کاهش و افزایش آمارهای ثبت وقایع حیاتی آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ۳.۸ درصدی ولادت، ۱.۲ درصدی وفات و ۴.۸ درصدی ثبت طلاق و کاهش ۸.۳ درصدی ازدواج طی سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر ثبت ولادت در رتبه ۲۰، وفات ۱۵، ازدواج ۱۳ و نرخ طلاق در رتبه ۱۱ کشور قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی اظهار داشت: آمار ولادت افزایش دو درصدی، وفات کاهش ۰.۷ درصدی، ازدواج کاهش ۴.۷ درصدی و نرخ طلاق طی سه ماهه نخست سالجاری یک درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی از راه اندازی پایگاه الکترونیکی ثبت احوال به صورت آنلاین در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات وقایع حیاتی 126 میلیون ایرانی فوت شده و یا در قید حیات در این پایگاه ثبت شده که نزدیک 130 دستگاه اجرایی و خدمات رسان آذربایجان شرقی نیز به این پایگاه متصل شده است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این پایگاه الکترونیکی دسترسی ادارات به تایید هویت اشخاص، جلوگیری از جعل اسناد و مقابله با تخلفات در انتخابات است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: طی سالجاری تعداد 500 هزار کارت ملی هوشمند برای مردم استان صادر می شود که تاکنون صدور 400 هزار کارت به انجام رسیده است. و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir نیز ثبت نام نمایند.

جعفری آذر از راه اندازی سامانه حضور و غیاب کارمندان ثبت احوال با کارت ملی هوشمند برای نخستین بار طی دو ماه آینده در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این کارت هوشمند از قابلیت بسیار زیادی برخوردار است که در دو ماه آینده در ادارات ثبت احوال استان انجام خواهد شد که این هویت افراد را در فضای مجازی تصدیق می کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
همکار محترم
لطفا در بازنشر اخبار رفتار حرفه ای را رعایت نموده و منبع خبر را درج نمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :