دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: جوانان امروز برای درک آیات قرآن کریم نیازمند نقشه راه هستند و ما اگر قرآن کریم را نقشه راهی برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت بدانیم، ائمه اطهار راهنمای این نقشه راه هستند.
کد خبر: ۶۵۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 04 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در آیین افتتاحیه طرح ارتقاء مربیان خانه‏‌های نور به حدیث ثقلین اشاره کرد و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام راه سعادت را در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عنوان کردند و فرمودند که این دو گوهر هیچگاه از یکدیگر جدا شدنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام در زمان حیاتشان خود قرآن را تبیین می کردند ولی بعد از ایشان برای ماندگاری قرآن نیازمند مبین بودیم، بیان کرد: جوانان امروز برای درک آیات قرآن کریم نیازمند نقشه راه هستند و ما اگر قرآن کریم را نقشه راهی برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت بدانیم، ائمه اطهار راهنمای این نقشه راه هستند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه ما برای درک آیات قرآن کریم به اهل بیت(ع) نیاز داریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم با ما مستقیم صحبت می کند ولی ما برای فهم قرآن نمی توانیم به تنهایی به آن مراجعه کنیم و در این راه به روایات و فرمایشات ائمه اطهار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات ائمه اطهار می تواند ابهامات کلام وحی را برای ما برطرف کند، اضافه کرد: هر کسی به اندازه فهم خود قرآن را درک کرده و از کلام وحی بهره می گیرد.

ارزانی به فعالیت خانه‌های نور اشاره کرد و گفت: خانه های نور به دلیل انجام فعالیت های قرآنی و جاری بودن کلام وحی، همواره نورانی هستند.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن علم قرآن برای انسان نور را به دنبال ندارد، اظهار کرد: نور قرآن در گرو اعتقاد قلبی و باور عمیق است و بهره مندی از چنین نوری را باید از خداوند مسئلت کنیم.

دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برای بهره مندی از نور باید متوسل به اهل بیت(ع) شویم، خاطرنشان کرد: اقداماتی که برای کودکان انجام شده همواره با موفقیت همراه بوده و هرکجا که به توفیقی دست یافته ایم نتیجه کار بر روی کودکان بوده است.

لازم به ذکر است دوره های ارتقا مربیان خانه های نور سراسر کشور به مدت 4 روز از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور و با همکاری دبیرخانه قم در هتل شاهد برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار