بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 23 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


قلعه نویی در رختکن به بازیکنان ملوان چه گفت؟


 امیر قلعه نویی سرمربی جدید تیم ملوان بندر انزلی که امروز وارد شهر انزلی شد، در اولین روز حضورش در نیمکت تیم حاضر و دقایقی با بازیکنان این تیم صحبت کرد. مهمترین مواردی که سرمربی ملوانان در رختکن به بازیکنش گوشزد کرد به شرح زیر باشد:

* همه می دانند که مبنای کار من رفاقت است و امیدوارم که در ملوان نیز با همین رویه کارمان را انجام دهیم.

* ما نماینده یک شهر هستیم و قداست یک شهر را یدک می کشیم بنابراین وظیفه سنگینی داریم. باید به گونه حرکت کنیم که در شان شهر و مردمش باشد. باید چه در میدان و چه روی سکوها یکی باشیم و برای ملوان بجنگیم.

* احترام بازیکنان بزرگی چون پژمان نوری، مازیار زاع و جلال رافخایی به جای خود واجب است اما در تیم من کسی بازی می کند که آماده باشد و این برایم اهمیت دارد.

* من در حال صحبت در مورد وضعیتم هستم و امیدوارم موردی نباشد و در خدمت شما باشم ولی در هر صورت اگر هم چنین اتفاقی رخ نداد برای شما آرزوی موفقیت دارم.

* آنهایی که با من کار کردند می دانند که امیر قلعه نویی موقعی که پول می آمد، آخرین نفری بود که پول می گرفت و در این جا هم یقین کنید که من تا آنجایی که بتوانم برای گرفتن حق شما تلاش خواهم کرد.

* با صحبتی که با آقای بهشتی داشتیم قرار است هفته آینده یک دریافتی داشته باشید و انشالله این گونه خواهد شد تا با انگیزه ای خوب در تمرین حضور یابید. دوستان هم قول داده اند که مشکل تیم را حل کنند. ماشین بدون بنزین هیچ وقت کار نمی کند و همه این را می دانند.

* من آدم رفیق بازی هستم اما بسیار هم سخت گیر هستم و باید تمامی اعضای تیم در جایگاه خود باشند و موقعیت خود را بدانند.

* من به تمامی افتخاراتی که می خواستم رسیده ام و اگر به ملوان آمده ام با مطالعه بوده و هدف دارم پس باید شما نیز زندگی حرفه ای داشته باشید و برخی مسائل را رعایت نمایید.

هنرمندان تئاتر گیلان صاحب خانه شدند

تالار تئاتر سردار جنگل رشت اگر چه سالهاست در حال بازسازی است ، اما عصر امروز (چهارشنبه) پس از فراز و نشیب بسیار در وفا به عهدی پیشین به صاحبانش سپرده شد.
[هنرمندان تئاتر گیلان صاحب خانه شدند]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین واسپاری تالار یادشده به هنرمندان تئاتر گفت : عمل به چنین وعده ای اگر چه سخت بود اما به بلندهمتی مسوولانی چون استاندار و فرماندار این وعده تحقق یافته است.

فیروز فاضلی افزود : اعتبارات ایجاد مجتمع های فرهنگی هنری استانها مربوط به بودجه ای با عنوان تبصره سه در دهه 70بود که دریافت این بودجه اجبار ، اما تحقق وعده تکمیل آن بنا به اختیار و دغدغه فرهنگی مسوولان استان انجام شده است.

وی اظهار کرد : سال 93 اگرچه سال سختی به لحاظ اختصاص بودجه بود ،اما دغدغه فرهنگی استاندار موجب تخصیص بودجه به مجتمع های فرهنگی هنری آستارا و لاهیجان پس از 14 سال و تکمیل تالار تئاتر شهرشد .

وی ادامه داد : اگر چه صحنه تالار تئاتر شهر رشت برای اجرا آماده شده است، اما تجهیز این مکان به شش میلیاردو 500میلیون ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

فاضلی گفت : با توجه به دغدغه فرهنگی مسوولان ارشد استان تلاش می شود این اعتبار نیز هر چه زودتر تامین و فضای یادشده بصورت کامل تحویل هنرمندان شود.

مراسم واسپاری تالار تئاتر شهر رشت به هنرمندان این رشته هنری با حضور مدیران استانی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان برگزار شد و در این مراسم آغاز فعالیت دفتر نمایندگی نمایشهای آیینی و بومی در استان اعلام شد.

بازسازی تالار تئاتر شهر رشت با یک هزار و 500 متر مربع زیربنا ، از سال 88 در گیلان آغاز شد و تاکنون چهار میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شده است.


واکنش قالیباف به حوادث اخیر+اینستاپست

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران با انتشار مطلبی در پست اینستاگرام خود نوشت:
 از تلخ ترین اتفاقاتی که در طول زندگی ام با آن مواجه شده ام حوادث ناگوار طبیعی همچون زلزله رودبار، بم بود .

ایشان همچنین مطلبی در مورد سیل اخیر منتشر کردند.

از تلخ ترین اتفاقاتی که در طول زندگی ام با آن مواجه شده ام حوادث ناگوار طبیعی همچون زلزله رودبار، بم و این بار هم حادثه سیل و طوفان در برخی از جاده ها و شهرهای کشور بوده است؛ حوادثی که با رعایت برخی اصول ایمنی توسط مردم و سرعت عمل و تدبیر مسئولین حوزه بحران کشور می شد آسیب هایش را به کمترین مقدار رساند. ایجاد یک سامانه هوشمند و یکپارچه مدیریت بحران کشوری می تواند یک راهکار مناسب برای مواجهه با این حوادث باشد.





متاسفانه یکی از واکنش های نابجا پس از این حوادث، توجیهات غیرمنطقی و غیر مسوولانه است. امیدوارم روزی برسد که فرهنگ "عذر خواهی" و " همدردی " با مردم حادثه دیده در میان همه ی ما مسئولین گسترش پیدا کند. همچنین این حادثه تلخ را به همه مردم کشورم به خصوص خانواده های داغدار آنها تسلیت عرض می کنم.

نوری: چند ماه است دریافتی نداشتیم؛ بدون حاشیه باشیم می توانیم جزو تیم های بالانشین باشیم

پژمان نوری هافبک تیم ملوان بندر انزلی در حاشیه حضور امیر قلعه نویی در نیمکت این تیم صحبت کوتاهی در مورد مشکلات بازیکنان تیم داشت.

وی در این خصوص اظهار داشت: "بچه های تیم بچه های بامعرفتی هستند که با دل و جان برای تیم بازی می کنند و حتی در شرایط نامشخص تیم نیز در تمرینات حضور یافته و تمرین کردند."

هافبک باتجربه ملوان با تشکر از حضور قلعه نویی در این تیم افزود: "هم بخاطر قبول هدایت ملوان و هم به دلیل پشتیبانی و پیگیری حق و حقوق بازیکنان از آقای قلعه نویی تشکر می کنم و از آقای بهشتی نیز تقاضا دارم تا پایان کار با ما باشند و ثابت بمانند و دیگر وعده و وعیدهای مالکان سایر باشگاه های در این تیم تکرار نشود."

نوری در انتها خاطرنشان کرد: "ما هفت هشت ماه است که دریافتی نداشتیم و حتی بسیاری از بازیکنانمان لنگ یک میلیون بوده اند. امیدواریم به زودی این مشکلات حل شود چرا که اگر حاشیه ای نداشته باشیم مطمئن باشید می توانیم یکی از تیم های بالای جدول باشیم چرا که پتانسیلش را داریم."

اجرای 20 پروژه متنوع شهری در لاهیجان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از اجرای 20 پروژه متنوع شهری این شهر خبر داد.

فارس نوشت: ابراهیم مهربان امروز در لاهیجان مهم‌ترین مشکل این شهر را عدم وجود نظام منسجم بر بسیاری از مواردی مانند ساخت‌و‌سازها، فضای سبز، مبلمان شهری و... عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات مذکور در شهر گردشگرپذیری لاهیجان بسیار محسوس است، تصریح کرد: لاهیجان از چشم‌اندازهای خدادادی و طبیعی برخوردار است اما امروز شاهد این مسئله هستیم که در چندین سال گذشته حق وحقوق شهروندان به مخاطره افتاده و «جزیره» نمونه بارز آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان پرداختن به مناطق حاشیه شهر و محروم و کم‌بهره از خدمات را رویکرد امسال این شورا عنوان کرد و گفت: توجه به محله بوجایه و یوسف‌آباد آغاز شده و در مرحله بعدی محله حاجی‌آباد و دیگر مناطق مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی وظیفه نهادهای مردمی مانند شورا و اداره‌های دولتی را ایجاد تعامل سازنده دانست و تصریح کرد: خروجی این تعامل باید برای مردم قابل لمس باشد.

مهربان آغاز اجرای بسیاری از پروژه‌های گیلان را با چالش ذکر کرد و افزود: این امر موجب عقب‌ماندگی می‌شود.

وی وجود شهردار فعلی لاهیجان را یک فرصت برای بهره‌مندی بهتر عنوان کرد و یادآور شد: ویژگی‌های بارز شهردار لاهیجان به‌ویژه تعهد و تخصص وی باید با حمایت اعضای شورا و مدیران استانی و شهرستانی منجر به بروز اتفاق‌های مثبت شود.

اجرای 20 پروژه متنوع شهری در لاهیجان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه بالغ بر 20 پروژه در لاهیجان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی، شهردار لاهیجان کار را تعطیل نکرد و پروژه‌های متنوعی در این شهر در حال انجام است.

وی توجه به مسایل فرهنگی شهر لاهیجان را از اولویت‌های شورا بیان کرد و متذکر شد: در این راستا پروژه‌های فرهنگی مانند ساخت و ساز اماکن فرهنگی و پرداختن به فرهنگ محلات توسط شهرداری در حال انجام است.

مهربان ورزش را یکی از زیر مجموعه‌های بارز فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: از ساخت و ساز تا برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف در محلات که از وظایف ذاتی شهرداری و شورای شهر است، حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورا در تصمیمات خود منافع مردم شهر را در نظر می‌گیرد، یادآور شد: کمک به شهرداری و درآمدهای شهری به صورت قانونی نفع آن به شهروندان می‌رسد بنابراین نمی‌توان این دو را از هم متفاوت دانست.

این مسئول در ادامه به فعالیت طرح‌های دریا اشاره کرد و گفت: طرح‌های دریا خدمات بسیار ابتدایی را به مردم ارائه می‌دهند و با توجه به نگاه ویژه شهردار به این مسئله پیشنهاد کردیم تا شهرداری بتواند کیفیت مطلوب‌تری از خدمات را ارائه کند که با همراهی فرماندار در حال اجرا است.

سرمایه‌گذاری در احداث پل معلقی بام سبز لاهیجان / ضرورت ساخت خانه کشتی

وی از سرمایه‌گذاری برای احداث پل معلقی در بام سبز لاهیجان خبر داد و افزود: تقاطع‌های غیرهمسطح میادین ابریشم و شیخ زاهد در شهر لاهیجان و دیگر پروژه‌ها حاصل جذب سرمایه‌گذار است و می‌توانیم با همکاری مسئولان سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنیم.

مهربان تسریع در ساخت خانه کشتی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: درخواست ما این بود از اعتبارات کشوری ورزش برای ساخت خانه کشتی استفاده شود اما یک جابه‌جایی در موافقت‌نامه آن صورت گرفت که بهره‌بردار را اداره ورزش و جوانان معرفی کرده بودند و این موضوع با چیزی که مقرر شده بود منافات داشت.

وی با اشاره به اینکه زمین احداث خانه کشتی باید توسط شهرداری در اختیار این پروژه قرار گیرد، یادآور شد: دلیل اصلی پیشنهاد این بود که شهرداری با این تفاسیر بتواند آسان‌تر و زودتر به بهره‌برداری این پروژه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان میزان بدهی‌های شهرداری را زیاد دانست و اضافه کرد: هر روز شاهد آن هستیم که یکسری مطالبات به مطالبات پیشین اضافه می‌شود و امیدواریم با همت شهردار و کمک شورای اسلامی شهر این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر حقوق دریافت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: تنها دریافتی اعضای شورا یک‌شصتم حقوق شهردار ضرب‌در ساعاتی که جلسه برگزار می‌کنند است و به عنوان مثال حقوق دریافتی بنده یک‌میلیون و 200 هزار تومان است.

تب کریمه کنگو در گیلان دیده نشده است

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: با اجرای برنامه بهداشتی و واکسیناسیون به موقع دام‌ها، هیچ‌گونه بیماری تب کریمه کنگو در گیلان مشاهده و گزارش نشده است.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تالش، سهراب عاقبتی ظهر امروز در نشست کمیته بهداشت، سلامت و امنیت غذا با بیان این‌که استان گیلان از نظر ذبح دام و کشتار طیور در کشور رتبه برتری دارد، اظهار داشت: همه کشتارگاه‌های سنتی استان تعطیل شده است و ذبح دام‌های سبک و سنگین و کشتار طیور در کشتارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی با بیان این که 7 کشتارگاه صنعتی طیور و 3 کشتارگاه صنعتی دام در جنوب شرق و مرکز گیلان فعال است، گفت: در این کشتارگاه‌های صنعتی، روزانه 880 دام سبک و سنگین و در هر ساعت نیز 16000 قطعه مرغ به صورت کاملا" بهداشتی ذبح و بسته‌بندی می‌شود.

عاقبتی با اشاره به این‌ که تعدادی از بیماری‌های دام، مشترک انسان و حیوان است، افزود: یکی از این بیماری‌ها تب کریمه کنگو است که ویروس این بیماری از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون یا ترشحات دام و لاشه دام‌آلوده به انسان منتقل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان اظهار کرد: این بیماری در حیوانات معمولا"، بدون علامت بوده و نشانه‌های خاصی به جز تب از خود نشان نمی‌دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از انتقال ویروس این بیماری به انسان، لاشه دام‌های کشتار شده از 12 تا 24 ساعت در دمای 1 تا 4 درجه سانتی‌گراد در سردخانه نگهداری و سپس برای مصرف به قصابی‌ها داده می‌شود.

وی مایه‌کوبی دام‌ها و سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام و طیور را بهترین راه‌کار برای پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور دانست و عنوان کرد: در 3 ماه نخست امسال با همکاری مسئولان ادارات و دامپزشکی‌ها بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین در استان گیلان واکسینه شده است.

عاقبتی برخورد قانونی با کسانی که در مناطق ییلاقی و روستاها دام‌ها را به صورت قاچاق و غیربهداشتی ذبح می‌کنند از اولویت کاری مسئولان ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و کارشناسان این اداره کل عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با فرمانداران و تشکیل جلسات آموزش برای بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی با این افراد به شدت برخورد قانونی و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلام رمضانعلی فدایی، نماینده ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی گیلان در این نشست گفت: در تمام کشتارگاه‌های صنعتی استان گیلان، ذبح و کشتار دام و طیور به‌صورت کاملا" شرعی و اسلامی و با نظارت ناظرین شرعی انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار