ستاندار فارس با تأکید بر اهمیت نگاه فقهی در بانکداری اسلامی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی انطباق سیاست های نظام بانکی با مبانی دینی یکی از مهمترین مطالبات مردم از بانک ها بوده است.
کد خبر: ۶۵۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 09 September 2018

تابناک فارس به نقل از موج :اسماعیل تبادار در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان عضو کمیسیون فقهی بانک مرکزی و مشاور بانک مهر اقتصاد؛ با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در حوزه اشتغال به عنوان یک مسئله و اولویت مهم، در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد، گفت: فعالیت بانک ها در ارائه تسهیلات یکی از راه های برون رفت از شرایط کنونی و حل مشکل اشتغال است.

وی افزود: عملکرد دستگاه ها و نهادهایی که ارتباطات بیشتری با مردم دارند، به عنوان نمادی از نظام جمهوری اسلامی در ذهن مردم مورد ارزیابی قرار می گیرد، از این رو تحقق رویکردهای نظام در این نهادها و دستگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بانک ها از جمله نهاد هایی هستند که بیشترین ارتباطات را با مردم دارند، اظهار داشت: تحقق مفهوم تکریم، اخلاق و هر آنچه بر آمده از نظام جمهوری اسلامی و برگرفته از آموزه های دینی است باید در بانک ها ظهور و بروز داشته باشد.

استاندار فارس با تأکید بر اهمیت نگاه فقهی در بانکداری اسلامی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی انطباق سیاست های نظام بانکی با مبانی دینی یکی از مهمترین مطالبات مردم از بانک ها بوده است.

تبادار همچنین وجود ظرفیت های متنوع از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی، توریسم سلامت و... را زمینه ساز مناسبی برای اشتغالزایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی در این استان عنوان کرد و گفت: به رغم بلندآوازگی فارس، کاستی هایی در بعضی از زیرساخت های استان وجود دارد که رفع آنها به عنوان یکی از اولویت های اصلی در برنامه مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت های اساسی اقتصادی و تولیدی باید در نظام بانکی شکل بگیرد، گفت: یک نظام بانکی سالم و مبرا از تبعیض و فساد می تواند این مسئولیت مهم را به خوبی انجام دهد و در جامعه تأثیرگذار باشد.

نماینده عالی در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات موجود در نظام بانکی اشاره کرد و افزود: دولت به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی نظام؛ دستورالعملی را مصوب و رئیس بانک مرکزی به عنوان مسئول سیاست گذاری بانک ها این مصوبه را ابلاغ می کند، اما در استان ها شاهد این هستیم که هر یک از بانک ها آیین نامه های داخلی دارند که گاه مغایر با مصوبه دولت است و بانک ها بدون توجه به آنچه مصوب شده به این آیین نامه ها استناد می کنند لذا ضروری است که بانک ها به مصوبات دولت و بانک مرکزی پایبند باشند.

استاندار فارس در ادامه از زحمات سرپرست بانک مهر اقتصاد در استان و کمک این بانک در رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار