رئیس اتحادیه اغذیه و رستوران‌های کاشمر با تأکید بر اینکه رستوران‌ها و غذاهای آماده این شهرستان وضعیت مطلوب و قابل قبولی ندارند، گفت: متأسفانه در این راستا اتحادیه به تنهایی توان برخورد با متخلفان را ندارد.
کد خبر: ۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 23 July 2015
محمدرضا سلیمانی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر اظهار کرد: در این زمینه جا دارد مجموعه مرکز بهداشت و دامپزشکی همکاری و فعالیت بیشتری داشته باشند؛ چرا که اتحادیه به تنهایی نمی‌تواند با واحدهای متخلف برخورد جدی و قانونی انجام دهد.

وی با بیان اینکه غذاهای آماده در سطح شهرستان به شدت دارای مشکلات عدیده هستند، یادآور شد: اگر چه تاکنون با همکاری و تعامل مجموعه بهداشت و دامپزشکی با بازرسی‌های انجام شده از رستوران‌ها و غذاهای آماده و برخورد با متخلفان اقدامات خوبی انجام شده اما باید این روند همچنان ادامه یابد تا به وضعیت مطلوب و قابل قبول دست یابیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر نیز با اشاره به انجام گشت‌های مشترک و اعمال نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و غذاهای آماده به ویژه در ایام ماه رمضان گفت: متأسفانه در این ارتباط در بحث استفاده نابه‌جا از تأثیر در کیفیت که به نوعی کم فروشی محسوب می‌شود با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

سید حسن علوی با بیان اینکه اتحادیه مربوطه و یا مجموعه صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی‌توانند با متخلفان در این حوزه برخورد کنند، افزود: اداره تعزیرات حکومتی در این راستا معتقد است که گزارش‌های ارسالی از اتحادیه و صنعت، معدن و تجارت به تنهایی کافی نیست و باید نظر کارشناسان مباحث بهداشت و درمان به عنوان یک دستگاه تخصصی ضمیمه پرونده باشد تا نسبت به بررسی و صدور حکم اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برخورد با واحدهای بدون پروانه خاطرنشان کرد: در این مورد 12 واحد رستوران و تالار بدون پروانه در سطح شهرستان از طریق اتحادیه شناسایی و از طریق کمیته ساماندهی ملزم به طی مراحل دریافت پروانه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با بیان اینکه در بحث خانه معلم بر اساس دستورالعمل مشمول قانون نظام صنفی نمی‌شود، اما فعالیت تالار نیلوفر در طبقه فوقانی فروشگاه فرهنگیان باید در راستای اخذ مجوز اقدام کند تصریح کرد: اگر چه ما معتقدیم این مجموعه مشمول قانون نظام صنفی است اما هیئت مدیره فروشگاه فرهنگیان مدعی هستند بر اساس اساس‌نامه مشمول نیستند، این اختلاف حقوقی را از طریق سازمان در دستور پیگیری قرار دادیم و مابقی واحدهای شناسایی شده بدون پروانه در حال تکمیل کردن پرونده‌های خود هستند و امیدواریم در مدت یک ماه آینده برای تمامی این واحدها پروانه صادر شود.

فرماندار کاشمر نیز با تأکید بر اینکه در بحث آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها خبرهای خوبی مبنی بر رعایت مسایل بهداشتی و استفاده از مواد غذایی به گوش نمی‌رسید، گفت: شاید در امور بهداشتی عادی این واحدها از وضعیت خوبی برخوردار بودند اما در نوع مصرف مواد غذایی علامت‌های سئوال زیادی وجود دارد.

مهدی فروزان با تأکید بر نظارت جدی بر واحدهایی که به طور مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارند، اظهار کرد: نظارت کافی به پخت مواد غذایی و ارائه سرویس به مشتریان در واحدهای غذایی باید جدی‌تر انجام شود و با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بحث حلیم‌پزی‌ها به هیچ عنوان اظهار رضایت وجود ندارد و ضرورت دارد مجموعه بهداشت و اتحادیه به صورت جدی این مباحث را بررسی و پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: از این پس و بر اساس مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، صدور مجوز یک ساله و کوتاه مدت برای واحدهای صنفی غذایی ممنوع است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه اتحادیه تا زمان تکمیل نشدن و صدور پروانه فعالیت نباید از شروع به کار این واحدها جلوگیری کند، تصریح کرد: متأسفانه فرد متقاضی با ارائه یک درخواست صدور پروانه، بلافاصله فعالیتش را آغاز می‌کند و پیگیر اخذ پروانه نمی‌شود؛ لذا تا زمانی که فرد متقاضی مراحل قانونی برای اخذ پروانه را انجام نداده، اجازه فعالیت ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر در ارتباط با تعداد واحدهای فعال در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر یک واحد کله‌پزی و سیرابی، پنج واحد کبابی و جگرکی، یک واحد حلیم‌پزی، 6 واحد چلوکبابی، 79 واحد اغذیه، پیتزا و کنتاکی، 17 واحد آبمیوه و بستنی فروشی، 9 تالار پذیرایی، 9 رستوران و 14 آشپزخانه فعالیت دارند.

مجتبی قائمی با اشاره به بازدیدهای مشترک انجام شده از 25 واحد در سطح شهرستان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از این واحدها، پنج واحد متخلف شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع مربوطه معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار