حامد نیکوپور رییس بخش بازتوانی روده مرکز پیوند ابو علی سینای شیراز با دوباره سازی روده بیمارانی که از نارسایی روده رنج می‌برند موفق به درمان قطعی آنان شد .
کد خبر: ۶۵۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: این پزشک علاوه بر بازتوانی یا دوباره سازی روده کوچک با انجام عمل موفقیت آمیز پیوند روده ، امید به زندگی در بیماران را دو چندان کرده است.
نیکوپور با اشاره به نقش روده کوچک در جذب مواد غذایی در بدن انسان گفت: اگر به هر دلیل این روده دچار نارسایی و یا بیماری یا به دلیل مسدود شدن عروق روده‌ای با مشکل مواجه شود، مرگ انسان حتمی است.
وی تصریح کرد: پزشکان در بسیاری از بیماران به دلیل نارسایی روده کوچک، بخشی از روده را کوتاه می‌کنند که این کار شاید مدتی بیمار را از درد و رنج رها کند، اما وی را با مشکلات بسیاری رو به رو می‌ کند .
رییس بخش بازتوانی روده مرکز پیوند ابو علی سینای شیراز گفت: ما توانسته ایم با بازتوانی روده بیمار و رساندن تغذیه از طریق ورید به بیمار رود کوچک آن‌ها را دوباره سازی و رشد بدهیم.
وی تصریح کرد: اکنون ۳۰ بیمار که با روش دوباره سازی و یا پیوند روده کوچک شده اند بهبودی کامل یافته اند.
وی افزود: اگر روده بیماری دوباره سازی نشد عمل پیوند روی آن انجام می‌ شود که امکان پس زدگی آن بسیار بالا است.
نیکوپور اظهارداشت: در خاورمیانه موفق شده ایم عمل پیوند روده کوچک را در مرکز پیوند ابوعلی سینای شیراز با موفقیت انجام بدهیم.

این پزشک گفت: با توجه به هزینه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی عمل پیوند روده کوچک ،تلاش ما بر این است تا در مرحله اول روده بیمار را دوباره سازی کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار