مطب‌هایی که در گران‌ترین مرکز تجاری شهر قرار دارند، چطور ممکن است به دستگاه کارتخوان مجهز نباشند؟ این موضوع
کد خبر: ۶۵۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: امروز دیگر مثل گذشته، کمتر پول نقد با خودمان داریم و با کارت‌های اعتباری بانکی و کیف پول‌های الکترونیک بخش اعظم پرداخت‌های روزانه از خرید تا پرداخت قبض و ... را انجام می‌دهیم. اما وقتی به مطب پزشک برویم و پول نقد برای پرداخت حق ویزیت در این عصر از ما مطالبه شود، قطعاً متعجب شده و برای پرداخت نقد دچار مشکل می‌شویم.

اینجا خیابان زند شیراز است که مطب‌های پزشکان متخصص و کلینیک‌های درمانی متعددی در آن قرار دارد. مطب‌هایی که در گران‌ترین مرکز تجاری شهر قرار دارند، چطور ممکن است به دستگاه کارتخوان مجهز نباشند؟ این موضوع از آنجا آغاز شد که به مطب یک خانم دکتر متخصص پوست که از قضا معروف است و در مطب جای سوزن انداختن هم نیست، رفتم. زمان پرداخت ویزیت منشی کارت بانکی مرا نپذیرفت و گفت یا باید نقدی پرداخت کنید یا اینکه از دستگاه خودپرداز خارج از مطب در خیابان، به یک شماره حساب این مبلغ را واریز کنید. قطعاً زمان من به هدر می‌رفت اما چاره نبود، شماره حساب را گرفتم اما وقتی با دستگاه خودپرداز قصد واریز داشتم، شماره حساب به نام یک مرد بود. با تصور اینکه منشی شماره حساب را اشتباه داده است مجدداً مسافتی را برمی‌گردم تا شماره حساب خانم دکتر را بگیرم که می‌گوید درست است به همین حساب واریز کنید!

متعجب هستم به هر حال کارم را انجام می‌دهم و فردای آن روز به دوستم که در کلینیک پزشکی کار می‌کند زنگ می‌زنم و شرح ماجرا می‌دهم که می‌خندد و می‌گوید سری به فلان کلینیک بزرگ پزشکی بزن هیچ کدام از آنها کارتخوان ندارند چون با بررسی تراکنش‌ها باید مالیات بدهند.

مشکل روستاییان

به حوالی همان کلینیک می‌روم و متوجه می‌شوم ماجرا از همین قرار است که با یک پیرمرد روستایی که به دنبال خودپرداز می‌گردد تا پول به یک شماره حساب واریز کند مواجه می‌شوم.

محمد تقی که از یکی از روستاهای داراب به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده است، می‌گوید: از واریز پول سر در نمی‌آورم اما برای ویزیت باید این کار را انجام دهم.

 

 

وی ادامه می‌دهد: باید برای ما که سواد زیادی نداریم و پول نقد هم جابه‌جا نمی‌کنیم و فقط با کارت بانکی می‌توانیم رمز خود را بگوییم تا ویزیت بدهیم کاری بکنند.

این پیرمرد اضافه می‌کند: یک ساعت ااست که برای پرداخت ویزیت معطل شده‌ام و از مردم می‌خواهم تا مبلغ را برایم با دستگاه بانکی جابه‌جا کنند و در آخر هم فیش واریز را گم کرده‌ام.

اعتراض بی‌جواب

در یک مطب زنان نیز دختر جوانی که معترض شیوه پرداخت شده است، اظهار می‌کند: در دنیای پیشرفت و سرعت این شیوه پرداخت واقعاً منسوخ است.

مژده می‌افزاید: وقتی به منشی اعتراض کردم که چرا دستگاه کارتخوان ندارید با بی‌تفاوتی وضعیت را همین که هست توصیف می‌کند و من هم این وضع را نمی‌پذیرم و قبول نمی‌کنم.

 

 

بیمار بدحال

بیمار بدحالی که پایش شکسته است و همراه هم ندارد، بیان می‌کند: این وضعیت خوب نیست و من باید مسافتی با این وضع و حال بیرون از مطب بروم تا پول واریز کنم یا وجه نقد بگیرم.

اکبر ادامه می‌دهد: دلیل این کار را نمی‌دانم اما باید در مراکز درمانی و مطب پزشکان، وجود کارتخوان برای پرداخت هزینه‌ها اجباری شود تا رفاه حال بیماران تامین شود.

 

برچسب ها: کارتخوان ، مطب ، مالیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار