در پی فراخوان «نذر دانایی»، ۲۵۰۰ جلد کتاب تاکنون به مناسبت ماه محرم اهدا شد.
کد خبر: ۶۵۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: پویش مردمی نذر دانایی حرکتی است که از ۳ سال قبل با هدف جمع آوری کتاب برای توزیع در مناطق کمتر برخوردار شیراز و روستاهای استان فارس توسط موسسه فرهنگی و هنر آفتاب مهر صبا راه اندازی شد.

مسئول این طرح  اعلام کرد: در پی انتشار فراخوان پویش مردمی نذر دانایی که از ابتدای ماه محرم آغاز شد، تاکنون ۳۰ نفر اعلام آمادگی کرده اند که کتاب در اختیار این جنبش نیک اندیشانه قرار دهند.

حسن دهقان از جمع آوری ۲۵۰۰ جلد کتاب تاکنون خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تا اربعین حسینی کتاب جمع آوری می شود، انتظار داریم آثار بیشتری از سوی افراد مشتاق به این طرح افزوده شود.

وی درباره شیوه توزیع هم اعلام کرد: پس از اربعین کتاب های کودک به تور کتاب داده می شود و تعدادی از کتاب ها در اختیار اردوهای جهادی بسیج استان فارس قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که به گفته دهقان، مقداری از کتاب ها هم از طریق پویش مردمی روستاییان فرزانه به روستاهایی که در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی فعالیت می کنند داده می شود و باقی در اختیار مناطق کم برخوردار شیراز قرار می گیرد.

مسئول پویش مردمی «نذر دانایی» یادآوری کرد: در دو نذر سال های پیشین مجموعا ۱۲ هزار جلد کتاب توسط مردم و اهالی کتاب اهدا و توزیع شد.

وی ازهمکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و پویش مردمی روستاییان فرزانه روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم با این طرح مردمی خبر داد و گفت: «نذر دانایی» به صورت کاملا مردمی و مستقل اجرا می شود و مردم شیراز به عنوان داعیه دار کسب عنوان پایتخت کتاب، ۳ سال متمادی این طرح مردمی و بزرگ را اجرا کرده اند.

طی ٢ سال گذشته بیش از ١٢ هزار جلد کتاب در قالب این پویش جمع آوری و در بیش از ١٠ روستا و ٣ منطقه کم برخوردار شیراز و یکی از مناطق عشایری استان توزیع شده است.

برچسب ها: نذر کتاب ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار