مدیر عامل شرکت دانش بنیان:
تابناک: مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: رادیولوژی دیجیتالی نمونه ایرانی در اصفهان طراحی و ساخته شده و تا سه ماه دیگر وارد بازارهای سطح کشور شد.
کد خبر: ۶۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فرید نجات بخش اظهار داشت: از یکسال و نیم پیش پروژه طراحی و ساخت رادیولوژی دیجیتال در اصفهان کلید خورد و هم اکنون وارد حوزه تجاری سازی آن شدیم.

وی بیان داشت: رادیولوژی دیجیتال در گذشته از کشورهای اروپایی با قیمت ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان وارد ایران شد که با تولید طرح داخلی آن یک سوم قیمت وارداتی تولید شد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: اگر چه دو شرکت در گذشته به صورت مونتاژ اقدام به تولید رادیولوژی دیجیتالی کرده بودند اما برای نخستین بار در این شرکت کار طراحی و تولید رادیولوژی دیجیتالی نمونه ایرانی انجام گرفت و تا سه ماه دیگر وارد بازار کشور می شود.

وی اعلام کرد: رادیولوژی دیجیتالی در دو مدل ثابت و پرتابل (متحرک) ساخته شده است.

نجات بخش بیان کرد: مدل ایرانی رادیولوژی دیجیتالی با همان کیفیت مدل خارجی ساخته شده است زیرا که تمام تجهیزات پزشکی باید از یکسری استانداردها پیروی کنند.

وی ادامه داد: در پیشرفت فناوری، سیستم‌های رادیولوژی آنالوگ جای خود را به رادیولوژی دیجیتال داده‌اند.

نجات بخش افزود: روش‌های مختلف تصویربرداری به عنوان بخش جدایی ناپذیر در تشخیص بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اعلام کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال شامل اجزایی از جمله مولد اشعه ایکس، ژنراتور مولد اشعه ایکس، آشکارساز اشعه ایکس و مکانیک دستگاه شامل ستون و تخت و غیره است.

نجات بخش افزایش تصاویر بایگانی و سیستم‌های ارتباطی(pacs)، افزایش کیفیت تصاویر موثر، استفاده از تشعشع دهی کم برای تولید کیفیت بالای تصاویر اشعه ایکس را از جمله مزیت‌های این دستگاه دانست.

وی افزود: استفاده از سیستم‌های تشخیص خودکار، صرفه جویی در وقت، حذف فیلم رادیوگرافی و سیستم‌های ظهور و ثبوت و تاریکخانه، عدم نیاز به تکرار تصاویر مات و استفاده از مزایای پرونده الکترونیک از دیگر ویژگی‌های این فناوری است.

نجات بخش گفت: با دستیابی به تکنولوژی تولید و آشکارسازی اشعه ایکس، امکان تولید تجهیزات دیگر نظیر سی تی اسکن، C-Arm (روش تصویربرداری توسط اشعه ی ایکس که به صورت زنده گرفته می شود) نیز فراهم می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار