رئیس اداره گمرک لارستان با بیان اینکه از لحاظ ریالی امسال میزان صادرات از لارستان بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: گمرک لارستان به لحاظ ریالی رشد ۹۰ درصدی و از لحاظ ارزی رشد ۴۷ درصدی داشته است.
کد خبر: ۶۵۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 26 September 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا امینی با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست سال گذشته بالغ بر 12 هزار و 502 تن کالا از گمرک لارستان صادر شده است، اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال 15 هزار و 216 تن کالا صادر شده که 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از لحاظ ریالی در 4 ماهه اول سال گذشته میزان صادرات از لارستان 5 میلیارد و 297 میلیون و 500 هزار ریال بوده است که امسال به بیش از 10 میلیارد ریال رسیده است، افزود: با این حساب به لحاظ ریالی شاهد رشد 90 درصد در گمرک لارستان بوده‌ایم که این میزان از لحاظ دلاری نیز نشان دهنده رشد 47 درصدی است.

رئیس اداره گمرک لارستان تصریح کرد: در 4 ماهه نخست سال گذشته 122 فقره اظهارنامه صادراتی صدور که در مدت مشابه امسال به 236 فقره رسیده است.

امینی بیان کرد: اقلام صادراتی اغلب شامل سیمان سفید، زعفران، ماکارونی و خرما و شیرینی‌جات به مقاصد عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی درباره مراحل صادرات کالا گفت: با تسهیلاتی که برای تجار در جهت صادرات در نظر گرفته شده کارها نسبت به گذشته آسان‌تر شده است و امروزه صادرکنندگان از طریق سیستم رایانه‌ای اظهارنامه صادراتی خود را پر می‌کنند.

امینی با بیان اینکه سه نوع بازرسی در حالت کلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر سیستم کارشناس وضعیت سبز را نشان دهد همان لحظه مجوز صادرات داده می‌شود، در وضعیت زرد کارشناس از لحاظ اسنادی موارد را چک می‌کند و در وضعیت قرمز کلیه مراحل صادرات کالا تحت نظارت کارشناس ما صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک لارستان به صورت 24 ساعته آماه ارائه خدمات است، افزود: حتی برای پرونده‌های قاچاق نیز دیگر نیاز به حضور خود فرد در گمرک نیست و پرونده‌ها پس از بررسی از طریق سامانه به فرد اطلاع‌رسانی می‌شود و مراحل کار به فرد اطلاع داده می‌شود.

رئیس اداره گمرک لارستان بیان کرد: در استان فارس 4 گمرک فعالیت دارد که گمرک شهرهای لار و جهرم صادراتی است، گمرک لامرد به دلیل منطقه ویژه بودن واردات و صادرات را دارد و گمرک شیراز هم که دارای امکانات خاص است.

امینی با بیان اینکه گمرک لارستان دارای 26 نفر نیروی کار در خود ساختمان مرکزی و فرودگاه لار است، تصریح کرد: جذب نیروی جدید از طریق تهران صورت می‌گیرد اما با ساخت ساختمان جدید با جذب 4 نیرو از شهرهای دیگر موفق شده‌ایم مشکل کمبود نیرو را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای استقرار باسکول با توجه به آماده بودن مکان در گمرک لارستان در حال انجام است، تصریح کرد: برای صدور مجوز واردات کالا در گمرک لارستان نیاز به امکانات خاص است که برای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم و امید می‌رود با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری لارستان این مهم صورت پذیرد.

رئیس اداره گمرک لارستان عنوان کرد: مدت زمان ترخیص کالا از گمرک لارستان برای وضعیت سبز تقریبا 2 ساعت، مسیر زرد حدود 6 ساعت و مسیر قرمز حداکثر 24 ساعت زمان نیاز دارد اما ما سعی کرده‌ایم کمتر از این مقدار زمان صرف شود.

وی با بیان اینکه برخی اقلام مانند تنباکو که جزء مواد اختصاصی به حساب می‌آیند از لار صادر نمی‌شود، افزود: نامه نگاری‌های لازم برای اخذ مجوز صادرات این نوع اقلام انجام شده تا بتوان این خدمات را نیز در گمرک لارستان ارائه کنیم.

برچسب ها: صادرات ، افزایش ، گمرک ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار