مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در شهریورماه تعداد 132 متخلف صید و شکار توسط یگان حفاظت این اداره کل در سطح استان دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 26 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سعید محمودی چهارشنبه 4 مهر در جمع خبرنگاران از افزایش گشت و کنترل‌های میدانی یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر داد و گفت: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست که با هدف ارتقاء نظارت بر حوزه شکار و صید انجام شد، در شهریور ماه تعداد 132نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از متخلفان صید و شکار دستگیر شده، 87 قبضه اسلحه شکاری، همراه با یک قبضه اسلحه جنگی کشف و ضبط شده است، گفت: هزار و 982 مورد ادوات شکار شامل فشنگ، قطار فشنگ، دوربین، دام پرنده گیری، تور ماهیگیری و ... نیز در این مدت کشف و ضبط شده است‌.

محمودی خاطرنشان کرد: عملیات‌های منجر به دستگیری شکارچیان غیرمجاز توسط یگان‌های حفاظت شهرستان‌های لار، بوانات، کازرون، اقلید، فیروزآباد، مرودشت، لامرد، نورآباد، استهبان، خرامه، پاسارگاد، شیراز، جهرم، ارسنجان، نی ریز، سپیدان، فیروزآباد، شیراز (پارک ملی بمو) و گشت سیار اداره کل انجام شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد که علی رغم کمبود نیروی اجرایی در این استان، محیط بانان سخت کوش در بخش اجرایی عملکرد قابل توجهی داشتند و این اداره کل تلاش کرده کمبود نیروی اجرایی را با افزایش گشت و کنترل و سیاستگذاری صحیح جبران کند و کمبود نیرو اجرایی خللی در انجام وظایف نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ایجاد نکرده است.

محمودی با تاکید بر این نکته که سلامت انسان‌ها به سلامت محیط زیست وابسته است و محیط زیست سالم نیز در گرو حفظ تمام اجزای طبیعت از جمله حیات وحش خواهد بود، گفت: با برنامه ریزی و افزایش گشت و کنترل‌های میدانی و مستمر در تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس، حیات وحش استان را حفظ خواهیم کرد.

 

برچسب ها: شکارچی ، متخلف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار