رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر خبر داد:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: همزمان با هفته گردشگری فاز اول مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر موسوم به کنسولگری آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 01 October 2018

سجاد پاک گوهر بیان کرد: ساختمان ثبت ملی هلال احمر بنای آجری است که با گذشت زمانی در حدود ۱۰۰ سال از عمرش همچنان استوار است که مقرر شد با آغار مرمت ، در یک کاربری جدید و متناسب احیا شود.

وی از احیای این ساختمان طی سه فاز اجرایی خبر داد و اظهار کرد: فاز نخست همزمان با هفته گردشگری با اعتباری معادل ۵۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی خوزستان آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر به تشریح روند اجرای فاز نخست پروژه پرداخت و گفت: در این مرحله از مرمت، احداث دیوار پیرامون بنا و نیز ساماندهی اولیه فضای حیاط ساختمان در برنامه کار قرار گرفته است.

وی از تبدیل شدن این بنای کهن به موزه صنایع دستی خبر داد و توضیح داد: این ساختمان طبق طرح احیا در نظر گرفته شده، قرار است پس از مرمت کامل به عنوان موزه صنایع دستی و نیز اداره میراث فرهنگی خرمشهر به بهره‌برداری برسد.

پاک گوهر با بیان اینکه فاز دوم مرمت ساختمان هلال احمر با فاصله پس از پایان فاز اول آغاز می شود، تاریخ مشخصی برای پایان پروژه اعلام نکرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار