استاندارایلام
هم اکنون دوباره پرورش ماهی در روستای کلم فعال شده است، بیان داشت: باید زیرساختهای مناسب در این روستا برای توسعه پرورش ماهی و فعالیتهای گرشگری به دلیل باغات فراوان انجام شود.
کد خبر: ۶۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 25 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،محمدرضا مروارید پیش از ظهر شنبه در بازدید از روستای کلم از توابع شهرستان بدره اظهار داشت: روستای کلم یکی از مهمترین مراکز پرورش ماهی و گردشگری در استان ایلام است.

وی بیان داشت: طی سالهای گذشته به دلیل وجود بیماری، مراکز پرورش ماهی در این روستا  ضدعفونی و معدوم سازی شد که خسارتها هم به مردم پرداخت شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون دوباره پرورش ماهی در روستای کلم فعال شده است، بیان داشت: باید زیرساختهای مناسب در این روستا برای توسعه پرورش ماهی و فعالیتهای گرشگری به دلیل باغات فراوان انجام شود.

وی عنوان کرد: روستای کلم به عنوان عروس روستاهای استان شناخته می شود و علاوه بر این روستا حدود ۱۵ مرکز پرورش ماهی و باغات زیادی از انگور، گردو، هلو، انجیر و...وجود دارد.

استاندار ایلام افزود: بدون شک توسعه فعالیتهای متنوع در زمینه آبزی پروری، گردشگری و ...با توجه به استعدادهای روستا باید در اولویت کاری مسئولان شهرستان بدره باشد.

روستای کلم از توابع شهرستان بدره در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر بدره و ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام قرار گرفته است.

این روستا که در میان کوه ها و ارتفاعات کبیرکوه در یک دره سرسبز واقع شده، اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد و آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است. وجود باغات، گونه های مختلف گیاهی و رودخانه پرآبی که از دامنه کبیرکوه سرچشمه می گیرد، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق استان مبدل ساخته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار