رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پیشگیری از وقوع جرم و اقدامات غیر مجاز اولویت اقدامات دادگستری در زمینه صیانت از آب است.
کد خبر: ۶۶۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 06 October 2018

محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه پیشگیری از انجام اقدامات غیر مجاز و جرائم به عنوان اولویت مهم دادگستری در حوزه صیانت از آب است افزود: ایجاد کمیته صیانت از منابع آبی استان و شورای حفاظت آب در شهرستان‌ها توسط معاونت پیشگیری از جرم دادگستری با همکاری سازمان آب و آبفا برای پیشگیری از وقوع جرم آبی تشکیل شده است.

حبیبی نحوه اطلاع یافتن از تخلفات در این حوزه را از طریق اعلام همشهریان به سامانه سجام و گزارش‌های رسیده توسط مامورین آب منطقه‌ای و آبفا دانست.

مدیر کل دادگستری استان تصریح کرد: افرادی که حرفه شان حفاری با دستگاه‌های موتوری است حتما باید پروانه صلاحیت داشته باشند و در غیر این صورت مطابق قانون با آن‌ها برخورد می شود.

وی حفر هرگونه چاه و قنات و بهره برداری غیر مجاز از آن را جرم دانست و تاکیدکرد: مجازات افراد متخلف شلاق و توقیف وسایل حفاری و در صورت تکرار مصادره وسایل به نفع دولت است.

حبیبی در ادامه خاطر نشان کرد: آسیب رسانی به شبکه‌های آبرسانی با هیچ عنوان قابل توجیح نیست و با توجه به این که همه تعرضات به شبکه آبرسانی در خارج از استان انجام می شود از حوزه اقدامات قضات یزدی خارج است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: دادگستری یزد جلسات متعددی با استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار کرده و هر کجا افراد خاطی شناسایی شده اند به شدت با آن‌ها برخورد شده است.

حبیبی در پایان به اولویت شرب بر کشاورزی اشاره و عنوان کرد: شهروندان محترم یزدی از آب انتقالی که با صرف هزینه زیادی به استان منتقل می شود صرفا در زمینه شرب استفاده کنند.

حبیبی همچنین از دولت خواست تا خسارت کشاورزان آسیب دیده را فراهم و موجبات رضایتمندی آنان را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار