دو سال از آغاز ساخت کتابخانه در شهر صدرا در شهرستان شیراز به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان فارس می‌گذرد، اما خبری از ساخت و ساز آن نیست .
کد خبر: ۶۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 06 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شهر صدرا با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر تاکنون کتابخانه عمومی نداشته است. شرکت عمران صدرا در سال 93 و در راستای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی ساکنین این شهر فضایی را برای ساخت کتابخانه در زمینی با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع برای تمام سنین و اقشار جامعه در نظر گرفت و نقشه‌های طرح این مجموعه نیز در سال 93 مصوب شد.

با گذشت سال‌ها از تصویب نقشه این کتابخانه، جوانان شهر صدرا در وضعیت موجود، مجبورند هر روز هزینه و وقت زیادی را بگذارند تا برای مطالعه به یک کتابخانه در شیراز بروند.

شهریورماه سال 95 و در نخستین روز از هفته دولت، ساخت کتابخانه در شهر صدرا به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس آغاز شد.در آن زمان سعیده ابراهیمی مدیرکل پیشین نهادکتابخانه‌های استان فارس با بیان اینکه کتابخانه صدرا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس است، اظهار داشت: این کتابخانه در چهار طبقه و با زیربنای 3200متر پیش بینی شده است که طبقه همکف آن به بخش عمومی اختصاص دارد و در طبقه اول بخش‌های کودک و نابینایان، آمفی‌تئاتر و گالری قرار داده شده است.

وی گفت: در طبقه دوم مخزن کتاب و بخش نشریات الکترونیکی و کافی نت قرار دارد و در طبقه سوم نیز سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان و کلاس‌های vip برای کارگاه‌های خاص درنظر گرفته شده علاوه بر این در طبقه چهارم بخش‌هایی همچون سالن غذاخوری و سالن مطالعه آزاد به متراژ 400متر قرار داده شده است.

ابراهیمی بودجه این پروژه را 40 میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان کرد: این بودجه از سوی انجمن کتابخانه‎های عمومی شهر صدرا و دیگر دستگاه‌های استان فارس نظیر سازمان مدیریت استان فارس و فرمانداری شیراز تامین می‌شود و در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف 36 تا 48 ماه به بهره‎برداری می‌رسد.

 در این زمینه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اظهار داشت: یکی از دلایل تاخیر در ساخت کتابخانه این شهر، مشکلات فنی در نقشه و همچنین تغییر و تحولاتی بوده که در شهرداری و شورای صدرا پیش آمده است.

روح‌الله منوچهری بیان کرد: در حال حاضر باید نقشه ساخت این کتابخانه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی صدرا که به ریاست فرماندار شهرستان شیراز تشکیل می‌شود به تایید نهایی برسد و منتظر برگزاری این جلسه در کمترین زمان ممکن هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه صدرا سه تا چهار سال به طول می‌انجامد، تصریح کرد: در صورتی که یک مکان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس داده شود، آماده‌ایم در کمترین زمان ممکن امکانات، تجهیزات و نیروی مورد نیاز را فراهم کنیم تا صدرا هر چه زودتر کتابخانه‌دار شود.

رئیس شورای اسلامی صدرا نیز با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق شهروندان صدرا داشتن کتابخانه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت عمران صدرا در سنوات گذشته زمینی را برای ساخت کتابخانه اختصاص داده، اما این شهر بدون کتابخانه است.

حسام دوانی افزود: در حال حاضر مشکلاتی بر سر راه ساخت این کتابخانه است که شورای شهر صدرا آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکلات موجود برنامه‌ریزی کرده و امیدواریم در کمترین زمان ممکن نیز ساخت این طرح آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار