کد خبر: ۶۶۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 08 October 2018

تابناک / نماینده مردم بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها و استانداری مازندران و گیلان در برابر این بارش غافلگیر شدند و آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با بارندگی اخیر را نداشتند.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آبگرفتگی شدید امروز معابر شهرهای استان مازندران و ایجاد خسارت، گفت: شهرداری‌ها و استانداری مازندران و گیلان در برابر این بارش غافلگیر شدند و آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با بارندگی اخیر را نداشتند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس تصریح کرد: علی‌رغم پیش‌بینی دقیق سازمان هواشناسی و با توجه به عدم آمادگی کامل مدیران شهری و ستاد مدیریت‌های بحران استان‌های شمالی، مردم با یکسری مشکلات مواجه شدند.

نماینده مردم بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین علت آبگرفتگی و سیل در محیط شهری فقدان یک طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی و سیل آب شهری و هدایت آن به سمت مراکز جمع‌ آوری آب‌های سطحی و بازچرخانی آنها بود.

وی تاکید کرد: هرچه سریعتر باید از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران، بودجه لازم به شهرداری‌ها اختصاص داده شود تا در چنین شرایطی با مشکلات غیرقابل توجیه در شهرها مواجه نباشیم، همچنین در حوزه های بالادست هم فعالیت آبخیزداری در سال های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و تخریب جنگل‌ها هم به شدت موثر بوده است.

نبود یک برنامه مدون برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در کشور

شاعری اظهار کرد: آب‌هایی که اکنون موجب خرابی شده در حقیقت روان آب‌هایی بود که در حوزه بالادست جاری و به شهرها رسید و ابنیه شهرها شامل پل‌ها و ... را تخریب کرده و موجب ایجاد مشکلات غیرقابل قبولی برای مردم شد، البته شدت بارندگی بسیار زیاد بود و در کمتر از چند ساعت حدود 100 میلیمتر آب در بسیاری از شهرها جمع شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس بیان کرد: متاسفانه یک برنامه مدون برای جمع‌آوری آب های سطحی در کشور وجود ندارد و باید هرچه سریعتر این طرح با توجه به وضعیت آبی کشور تدوین و عملیاتی شود و برای اجرای این طرح هم باید منابع لازم در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد و آنها هم با اولویت به کار خود ادامه دهند تا مشکلات کنونی بوجود نیاید.

وی تصریح کرد: در حوزه بالادست هم وزارت جهاد کشاورزی باید با انجام عملیات آبخیزداری و حفاظت از جنگل‌ها نسبت به کنترل سیل‌آب‌ها اقدام لازم را بعمل آورده و مدیریت بحران در استان ماشین آلات و امکانات لازم را برای کاهش اثرات رخدادهای طبیعی در استان آماده کند.

شاعری گفت: بنده دیروز برای دریافت تجهیزات و ماشین آلات لازم تماس گرفتم که اعلام کردند این ماشین آلات در سطح استان مازندران به میزان کافی وجود ندارد، که باید استانداری های شمالی اقدامات جدی تری را انجام دهند و با بسیج تمام امکانات خود مشکلات را حل کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار