در پی امضا تفاهم‌نامه بین اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین دوره آموزشی “شناخت راههای کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی” در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 09 October 2018

اولین دوره” شناخت اصالت اقلام سلامت محور وارداتی” برگزار شد

منصور عالی پور نایب رئیس اول اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیر عامل فروشگاه زنجیره‌ای هایپرمی در این باره اظهار کرد: همه کالاهای وارداتی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود از همه مجاری رسمی مختلف عبور می‌کند و مشکلی ندارد، وی افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران امضاء کرده‌ایم به دنبال افزایش آگاهی و دانش مدیران و پرسنل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای شناسایی و تشخیص اصالت کالاهای وارداتی هستیم که کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

عالی پور اظهار کرد: فروشگاههای زنجیره ایی توجه ویژه ایی به سلامت و بهداشت مواد غذایی درعرضه به مشتریان دارد. و به همین خاطرنصب برچسب اصالت کالا بر روی اقلام سلامت محورازجمله مواد غذایی، آشامیدنی، دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی در دستور کاراتحادیه قرار گرفته و باید برروی اقلام مورد نظر نصب شود.

وی افزود:امضای تفاهم نامه آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی با هدف برگزاری دوره های آموزشی بمنظور ارتقاء سطح دانش و اطلاعات مدیران شعب فروشگاههای زنجیره ایی برای شناخت بیشتر اصالت کالاهای وارداتی است.

نایب رئیس اول اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ایی ادامه داد: این اتحادیه علاوه بر سیاستگذاری و برنامه ریزی برای رونق کسب و کار و توسعه شعب و صدور پروانه کسب برای ۱۲۷ برند عضو اتحادیه، در حوزه های آموزشی و پژوهشی بمنظور ارتقاء سطح اطلاعات، دانش و مهارت کارکنان نیز اقدام و با مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی و دانشگاهها همکاری کرده است که برگزاری اولین دوره آموزشی تحت عنوان « شناخت راههای کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی” از نتایج آن است.

وی اضافه کرد این اولین دوره آموزشی با حضور قریب به ۶۰۰ نفر از مدیران شعب است که برگزار می شود و امیدوارم مقدمه و الگویی برای تداوم برگزاری دورهای بعدی در این زمینه و دیگر موارد در دیگر شهرهای کشور که ظرفیت برگزاری این دوره های آموزشی را با توجه به تعداد شعب دارا می باشند را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

یادآوری میگردد پس طی هر دوره آموزشی گواهی نامه معتبر که به تایید اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای و دانشگاه علوم پزشکی رسیده، به شرکت کنندگان اعطا می گردد.

دکتر منان حاجی محمودی، معاون غذا و داروی دانشگاه، در همایش شناخت راه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی در رابطه با اثرات زیان‌بار قاچاق کالاهای سلامت‌محور و خطرات استفاده از فرآورده‌های قاچاق و غیرمجاز گفت: با توجه به گسترش روزافزون قاچاق محصولات سلامت‌محور غیرمجاز و مواجهه شهروندان با این محصولات غیربهداشتی، مطمئناً بخشی از این افراد با مشکلات و عوارض ناشی از مصرف محصولات غیرمجاز مواجه شده‌اند که متأسفانه علت اصلی مصرف محصولات سلامت‌محور قاچاق و تقلبی، «ارزانی» آن‌ها است.
وی همچنین افزود: مصرف محصولات سلامت‌محور قاچاق و یا تقلبی باعث بروز عوارضی نظیر آلرژی و حساسیت، سوزش در محل مصرف، کهیر. کچلی، آکنه، عفونت و حتی کوری، صدمات کبدی و سرطان می‌شود.

گفتنی است، دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو، دکتر جابری دوست مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو و دکتر دلنوازی رئیس امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو از سخنرانان این نشست بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار