وی با بیان اینکه یک هزار و 170 کیلومتر طول شبکه لوله گذاری آب آشامیدنی روستاهای شهرستان است ، عنوان کرد : درصد بهره مندی از آب سالم روستایی در این شهرستان حدود 75 درصد است که از شاخص متوسط استان که حدود 70 درصد است بالاتر است .
کد خبر: ۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 26 July 2015
مدیر شرکت آبفار صومعه سرا گفت : در چند سال اخیر ، شش هزار خانوار روستایی در این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند .

مجید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی از آب سالم آشامیدنی در روستاهای شهرستان صومعه سرا بالاتر از میانگین استان است اظهار داشت : در این شهرستان 151 روستا وجود دارد که 20 هزار خانوار جمعیت آنها تحت پوشش آبفار و دارای آب سالم و بهداشتی هستند .

وی با بیان اینکه یک هزار و 170 کیلومتر طول شبکه لوله گذاری آب آشامیدنی روستاهای شهرستان است ، عنوان کرد : درصد بهره مندی از آب سالم روستایی در این شهرستان حدود 75 درصد است که از شاخص متوسط استان که حدود 70 درصد است بالاتر است .

مدیر شرکت آبفار شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم شاخص بهره مندی صومعه سرا 72 درصد بوده که اکنون 93 پیشرفت داشته ایم، ادامه داد : خوشبختانه شرکت آبفار روستایی شهرستان صومعه سرا در یکسال اخیر اقدامات بزرگ و قابل توجهی با توجه به حمایت های نماینده شهرستان و مسوولان استانی انجام داده است .

فلاح افزود : از جمله آن می توان به لوله گذاری و احداث خط انتقال به طول 100 کیلومتر با اعتبار بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان ، تجهیز سه باب پمپاژ با 300 میلیون تومان اعتبار و احداث مخزن ذخیره آب یک هزار متر مکعبی با 650 میلیون تومان اعتبار هزینه شده اشاره کرد .

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل آب روستایی در شهرستان با توجه به قدمت اجرای پروژه های آب رسانی و جلگه ای بودن ، فرسودگی شبکه آب رسانی به طول 200 کیلومتر است اظهار داشت : در طی یکسال گذشته اصلاح و بازسازی شبکه های قدیمی در هشت روستای محمود کیان ، تنیان ، رفتگی ، دوگور ، مرجقل ، اباتر ، کتمجان ، و طاهرگوراب به طول 40 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی انجام شده تا بسیاری از مشکلات ناشی از فرسودگی مرتفع شود .

وی از افتتاح آبرسانی به روستای ولد در سال جاری خبر داد و افزود : در شش روستای اسپند ، ندامان ، فتمه سر ، رفتگی ، میانده ، خراط محله نیز با صرف اعتبار بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون تومان پروژه آب آشامیدنی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار