در روز عصای سفید، جمعی از ورزشکاران نابینا و کم بینا استان فارس و شهر شیراز مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 15 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بیست و سوم مهرماه مقارن با ۱۵ اکتبر به نام روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده، به همین منظور نابینایان و کم بینایان شهر شیراز دور هم جمع شدند.

در این مراسم احمدرضا شاه حسینی رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان شهر شیراز، گفت: ما شعاری داریم که در آن بیان شده مسئولین ما قادر به دیدن شما نیستیم، اما شما ما را ببینید و بر همین اساس امیدواریم نیاز‌های جامعه نابینایان مانند اشتغال، ایاب و ذهاب، مشکل توانبخشی و عدم دسترسی به خدمات و وسایل کمک توانبخشی را برطرف کنند.

عضو تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کم بینایان، افزود: در بحث زیرساخت‌ها و معابر شهری نیز، وضعیت و شرایط مناسبی نداریم و این مسئله را هرسال عنوان کرده ایم و اتفاقی رخ نداده است.

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز هم در این همایش، بیان کرد: در ایران قانون جامع حمایت از معلولان و نابینایان مورد توجه قرار گرفته و کمیته‌های مختلفی در سطح استان‌ها تشکیل شده و دولت و مجلس روی این موضوع کار می‌کنند.

وی بیان کرد: در سطح امور مدیریت شهری، ما طی مصوبه‌ای قانون حمایت از نابینایان را مورد توجه قرار دادیم و مصرانه از مناطق مختلف شهری، شهرداران و مسئولان سازمان‌ها درخواست کردیم که در راستای بهیاری و نوسازی خیابان و معابر در دست احداث، توجه به امکانات مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا را مد نظر قرار دهند، ولی با توجه سازه‌ها و قصور‌هایی که تا الان بوده، امیدواریم سیاست گذاری‌هایی که از این به بعد صورت می‌گیرد شرایط جدیدی را برای افراد نابینا و کم بینا، معلولان و سالمندان ایجاد کند.

در جهان ۱۸۰ میلیون نفر از مشکل نابینا و کم بینایی رنج می‌برند و سازمان بهداشت جهانی با کمک ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در تلاش است با درمان و آموزش، تا سال ۲۰۲۰ از رشد این بیماری جلوگیری کند.

در مراسم روز جهانی عصای سفید از ورزشکاران نابینا و کم بینا استان فارس که در مسابقات کشوری و برون مرزی موفق به کسب مدال شدند، تقدیر شد.

گفتنی است تا پایان سال ۹۶، جمعیت نابینایان و کم بینایان استان فارس ۴۵ هزار نفر بوده که از این تعداد، ۱۶ هزارنفر از خدمات سازمان بهزیستی فارس بهره‌مند هستند.

برچسب ها: همایش ، عصای سفید ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار