کد خبر: ۶۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 26 July 2015

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه شهرستان‌های البرز در معرض خطر وقوع سیل هستند، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی این نوع بارندگی‌ها دور از انتظار نیست و باید تمهیدات و پیش‌بینی لازم در این راستا انجام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین میررجبی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان البرز که در روستای سیل‌زده سیجان با حضور معاون عمرانی استاندار البرز، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به عنوان دستگاه متولی فعالیت‌های زیرساختی این بخش برای جلوگیری از سیل و چنین حوادثی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه وظیفه داریم فعالیت‌های لازم را به ویژه در حوزه آبخیزداری انجام دهیم، افزود: مطالعات آبخیزداری بخش روستای ارنگه از 4  سال گذشته آماده است اما به سبب اعتبارات تخصیص نیافته، اجرایی نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه نباید تنها وظایف دستگاه‌ها را یادآور شویم بلکه علت عدم انجام کار را نیز باید جویا شویم، گفت: در حوزه آبخیز وسیه که عملیات آبخیزداری انجام شده، با وجودی که 2 برابر سیجان بارندگی داشته اما خسارات بسیار کمتر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در روستای کندر، در حوزه بالادست عملیات آبخیزداری انجام شد که 45 متر رسوب پشت سازه‌ها جمع شد و اگر این امر انجام نمی‌شد، خسارات در روستای کندر، چندین برابر سیجان بود.
میررجبی با بیان اینکه در مورد جذب اعتبارات ملی نیز تلاش می‌کنیم، گفت:در سال گذشته 4 برابر اعتبارات ملی، اعتبارت استانی جذب کردیم.
وی تصریح کرد: این امر باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد که اکنون نباید تنها نسخه‌ای برای سیجان پیچیده شود، چراکه تمام شهرستان‌ها از جمله کرج، ساوجبلاغ و طالقان در شرایط جغرافیایی قرار دارند، که در معرض سیل است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی این نوع بارندگی‌ها دور از انتظار نیست و سابقه نداشته در 40 سال گذشته در تیرماه چنین بارندگی اتفاق بیفتد که در این راستا چنین خساراتی باید پیش‌بینی شود.
وی با بیان اینکه باید پدافند غیرعامل برای این موضوعات در استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در سیل اخیر شاید ایجاد پل‌ها، دیوارها، تاسیسات و سایر عوامل دخیل بودند اما اگر در حوزه بالادست فعالیت‌های آبخیز انجام می‌شد، به طور قطع شاهد کاهش خسارات سیل بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار