کد خبر: ۶۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 26 July 2015

فرماندار کرج با بیان اینکه امکانات کنونی جوابگوی درخواست مردم در مواقع حوادث احتمالی در البرز نیست،گفت: لازم است که امکانات مدیریت بحران برای حوادث احتمالی در البرز تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدتقی ایرانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان البرز که عصر امروز در روستای سیل‌زده سیجان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: در سیل اخیر به چندین روستای دیگر نیز خسارت وارد شد، اما اوج خسارت مربوط به روستای سیجان با 8 نفر افراد فوت شده بود.
وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری اتفاقات آینده پیش‌بینی لازم را داشته باشیم، افزود: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت استان در روزهای تعطیل نیز نیروهای کشیک دارد و بلافاصله پس از وقوع حادثه با استفاده از نیروهای محل و اهالی برای کمک رسانی اقدام شد و همه عوامل امدادرسانی پس از چند دقیقه در محل حضور یافتند.
فرماندار کرج با بیان اینکه حتی یک‌طرفه بودن جاده نیز مانع از اینکه به موقع به محل حادثه برسیم، نشد، گفت: عوامل اورژانس و هلال‌احمر از ابتدا برای پیدا کردن مفقودان و خودروها و نیز امداد‌رسانی به مصدومان تلاش کردند.
وی با اشاره به اینکه پس از وقوع این حادثه 2 جلسه مدیربت بحران تشکیل شد، بیان کرد: با بحران بسیار بزرگی مواجه بودیم و همه دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر، اورژانس، راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت برق، آب، گاز و مخابرات نسبت به رفع معضلات اقدام کردند.
ایرانی با بیان اینکه ظرفیت جاده و روستا برای خدمات و امدادرسانی کم بود، گفت: امکانات خوب بود اما جا برای امکانات بیش از این نبود البته تجهیزات ستاد بحران در استان بسبار اندک است که باید تقویت شود.
وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید برای اداره استان تقویت شود، اظهار داشت: برای سیل اتفاق افتاده، نه تنها کمبود امکانات نداشتیم، بلکه با ازدیاد امکانات نیز مواجه بودیم.
فرماندار کرج با بیان اینکه عملیات پاکسازی تا 2 ماه آینده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری و لایروبی و سایر اقدامات بر اساس وظایف دستگاه‌ها باید صورت گیرد.
وی بیان کرد: حکم تخریب برای ساخت‌وساز غیر مجاز در این منطقه صادر شده بود اما عواملی اجازه انجام این کار را ندادند که همه این عوامل باید مورد توجه قرار گیرد.
ایرانی با تاکید بر اینکه در 10 سال اخیر ساخت‌وساز زیادی در حاشیه جاده چالوس اتفاق افتاده، گفت: دولت باید نسبت به اقدامات این بخش توجه ویژه تری داشته باشد.
وی با بیان اینکه با وجود کمبود امکانات و مطالبات بالای مردم استعفا دهیم، بهتر است، تصریح کرد: با امکانات موجود نمی‌توان پاسخگوی مطالبات مردم بود.
فرماندار کرج اظهار داشت: در روستای کندر 23 میلیمتر یعنی 40 هزار لیتر بارندگی داشتیم که 10 هزار متر مکعب گنجایش رودخانه بود اما با گابیون بندی و آبخیزداری جلوی خسارات و تلفات گرفته شد، اما سیل سیجان با 13 میلیمتر بارندگی به سبب عدم انجام عملیات آبخیزداری صورت گرفت.
وی با تاکید بر اینکه هر دستگاه باید به درستی به وظایف خود عمل کند، گفت: در منطقه حادثه خیز جاده کرج-چالوس باید اقدام جدی برای کنترل حوادث از جمله سیل، ریزش بهمن و کوه انجام شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار