کد خبر: ۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 26 July 2015

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی استان البرز برآورد شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید مجید موسوی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان البرز که عصر امروز در روستای سیل‌زده سیجان با حضور معاون عمرانی استاندار البرز، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز برگزار و تا شامگاه به طول انجامید، اظهار داشت: 8 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی استان البرز برآورد شده است.
وی با بیان اینکه 4 میلیارد و 380 میلیون تومان از این خسارت متعلق به روستای کندر بخش آسارا بود، افزود: نماینده جهاد کشاورزی البرز از ابتدای وقوع سیل در منطقه مستقر بود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بر اساس صورت جلسات انجام شده، خسارات به افراد و باغات و دامداران کاملا مشخص شده، گفت: خسارات همه کشاورزان و دامداران براساس ضوابط پرداخت می‌شود و کشاورزانی که بیمه نیستند نیز پیگیری‌های لازم برای استفاده از ماده 10 و 12 در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه باغات کشاورزان به 2 شکل خسارت دیده‌اند، بیان کرد: خسارت وارد شده به کف باغ و رسوب‌گذاری گل که خود کشاورزان باید آن را انجام دهند و دیگری خسارت وارد شده به انهار و دیواره باغات و موتور پمپ‌ها و سایر ادوات است که از نخستین سیل تاکنون نیز ریالی به ما پرداخت نشده است.
موسوی گفت: یکی از مصوبات این جلسه باید این باشد که 5 درصد اعتبارات تخصیص یافته به سیل به آن امر اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات سال 94 به هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: این خسارات می‌توانست بسیار کمتر باشد اما متاسفانه با ساخت خانه در بستر رودخانه و نیز ساخت دیوارهای محکم برای عدم عبور آب به باغات و نیز استفاده از سازه‌های غیر استاندارد موجبات وقوع این سیل عظیم را فراهم کردیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی البرز اظهار داشت: اهالی روستا باید از این پس بیشتر رعایت موارد قانونی و استاندارد را داشته باشند تا از این پس شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار