رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: تنها پشتیبان مالی نهادهای نمازجمعه مردم، معتمدین و خیرین محلی هستند.
کد خبر: ۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 26 July 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکانبا بیان اینکه نیروهای فعال در این نهادها نیز بدون گرفتن حقوق و به شکل افتخاری مشغول به فعالیت هستند، افزود: ائمه جماعات تنها شهریه مختصر حوزوی در حدود 200 تا 600 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با ابراز گله‌مندی از تصویب نشدن ردیف اعتباری جهت کمک به ساخت مصلی‌های در حال اتمام برخی شهرستان‌های استان در جریان سفر ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: با وجود ارسال لیست مصلی‌های در حال ساخت و میزان اعتبار اتمام آنها، اما هیچ گونه اعتباری به نهاد نمازجمعه‌ها اختصاص نیافت.

ملک‌مکان به مواضع ائمه جماعات فارس در قبال دولت و مسئولان استان، اشاره و عنوان کرد: ائمه جمعه خط مشی خود را از مقام معظم رهبری می‌گیرند و همانگونه که رهبرانقلاب از همه دولت‌ها حمایت کرده، ائمه جمعه نیز از این روند پیروی کرده‌اند. از نظر ائمه جمعه هر دولت و مجلسی که بر سر کار می‌آید باید دارای ویژگی‌هایی چون حفظ اصول و دستاوردهای انقلاب، خدمت به مردم، دفاع از مقام ولایت و حرکت در چارچوب سیاست‌های ترسیم شده نظام باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس همچنین به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آخرین ماه سال جاری، اشاره و تصریح کرد: ‌ائمه طبق قانون نمی‌توانند از گرایش سیاسی خاصی پیروی و یا برای فرد خاصی تبلیغ کند. آنها تنها در خطبه‌های نمازجمعه موظف به تبیین معیارها و ملاک‌های انتخاب اصلح هستند و تشخص را به عهده مردم می‌گذارند.

وی همچنین با تأکید بر این نکته که ائمه جماعات فارس با تمام توان از استاندار جدید حمایت خواهند کرد، گفت: گرچه از عملکرد وزارت کشور در نحوه تعیین استاندار گلایه داریم و شاهد بی‌حرمتی‌هایی به نمایندگان فارس در مجلس و ائمه جمعه این استان بودیم، اما اکنون همه ائمه جمعه حمایت قاطع خود را از گزینه انتخاب شده اعلام کرده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس ادامه داد: از سال 58 تاکنون هر ساله از دوم تا نهم مرداد همزمان با برگزاری نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران به عنوان هفته نمازجمعه در تقویم رسمی به ثبت رسیده است.

ملک‌مکان با بیان اینکه شیراز پس از تهران دومین شهری بود که نماز جمعه در آن به امامت آ‌یت‌الله شهید دستغیب برگزار شد، خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش از 800 نهاد نمازجمعه در سراسر کشور وجود دارد که 72 نهاد آن متعلق به استان فارس است.

وی، مسن‌ترین امام جمعه کشور را امام جمعه خاوران جهرم با 96 سال سن اعلام کرد و گفت: جوانترین امام جمعه استان فارس، امام جمعه قطب آباد جهرم با 31 سال سن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس، تشکیل ستاد ویژه پنجم مرداد در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه، تشکیل شورای اداری در شهرستان‌ها در خصوص مشکلات نهاد امام جمعه، فضاسازی محیطی به صورت پوستر و بنر، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، پیاده روی خانوادگی و برگزاری نمایشگاه کتاب را از ویژه برنامه‌های هفته نمازجمعه در فارس عنوان کرد.

ملک‌مکان همچنین تجلیل از شهدای ستادهای نمازجمعه، تجلیل از خانواده ائمه جمعه متوفی و موقت، فراخوان مسابقه عکاسی در خصوص نمازجمعه و مناسبت‌های ملی و مذهبی، فراخوان ارائه مقاله با موضوع نمازجمعه، فراخوان ارائه پیشنهادات علمی با موضوع تأثیر نمازجمعه در تحقق شعار سال و پخش مستقیم نمازجمعه این هفته شیراز از شبکه فارس را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه تنها هشت شهر استان فارس دارای مصلی با مصلی حسینیه و مصلی مسجد هستند، افزود: کازرون، فسا و لامرد از جمله شهرستان‌هایی دارای مصلی در استان فارس هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث مصلی نمازجمعه در شهرستان‌های خرامه، داراب، مردوشت، سروستان، زاهد شهر و فیروزآباد از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که نیازمند توجه دولت در تأمین بخشی از هزینه برای اتمام آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار