کد خبر: ۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳ 22 February 2015
کارشناس طب سنتی گفت: موم عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد.
فرزاد کمالی، اظهار کرد: ۹۵ درصد از مردم نسبت به فواید دارویی و درمانی عسل آگاهی ندارند. 
وی افزود: عسل طبیعی یک غذای کامل است که خواص درمانی زیادی دارد زیرا عسل یک ماده قندی است و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.
کمالی خاطرنشان کرد : عسل انواع گوناگونی دارد و از انواع دارویی آن می‌توان به عسل طبیعی گون و آویشن، شبدر، چهل گیاه، گشنیز، کنار، اقاقیا، آفتابگردان، یونجه و پونه اشاره کرد و این عسل ها هر کدام خواص درمانی مخصوص خود را دارند.
به گفته این کارشناس طب سنتی، عسل طبیعی می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون کبد چرب، کم خونی، انواع روماتیسم، بیماری پوستی ،کاهش کلسترول خون، چاقی، سینوزیت، بیماری‌های گوارشی، قلبی، ناراحتی‌های چشم و درمان زخم‌ها موثر باشد.
وی ادامه داد: عسل طبیعی اثر ضد باکتریایی دارد و می‌تواند برای درمان زخم‌ها و برخی از عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی مفید باشد و همچنین عسل برای تسریع در بهبود زخم‌های ناشی از سوختگی و زخم‌ها با خراش‌های بافتی موثر است .
وی گفت: عسل به دلیل این که از گرده‌های گل تهیه می‌شود دارای خواص دارویی است و در درمان بیماری‌های پروستات، رفع حساسیت، ورم روده بزرگ و معده، کاهش تب، بیماری‌های عصبی، رفع افسردگی، کاهش فشار خون و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید است.
کمالی ابراز کرد: محدودیتی در چگونگی مصرف عسل وجود ندارد و می‌توان این ماده غذایی سرشار از پروتئین و مولتی ویتامین را همراه با آب میوه و حتی آب  نیز استفاده کرد .
این کارشناس طب سنتی افزود: موم عسل سرشار از آنتی بیوتیک است و مصرف این ماده مانند پنی‌سیلین است و از رشد برخی میکرو‌ارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کند.
وی در پایان گفت: استفاده از عسل و موم آن موجب جوان ماندن پوست شده و شادابی را به آن  هدیه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار