کد خبر: ۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 27 July 2015

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان ازآغاز طرح آموزش تخصصی تولید کود ارگانیک به روستائیان در این شهرستان با هدف کاهش آلایندگی های زیست محیطی خبر داد.
حشمت اله کشمیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارشناسان محیط زیست با برگزاری دوره های آموزشی ویژه این طرح روستائیان را نسبت به فرایند تولید کود ارگانیک که با استفاده از کرم خاکی و نغذیه آن از زباله های خانگی و سایر پسماندها به دست می آید آشنا می کنند.

وی اظهار کرد: کارشناسان در کارگاههای آموزشی مزایای استفاده از کود ارگانیک و تاثیر آن در تولید محصولات با کیفیت و سالم کشاورزی در مزارع، باغات و نقش آن در حفاظت از محیط زیست منطقه را برای شرکت کنندگان تشریح می کنند.

وی گفت: در این طرح نکات لازم در زمینه آثار منفی و مخرب استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، سلامت تغذیه ای و آسیب دیدگی محیط زیست نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی، بی بو بودن، قابل جذب بودن و رشد نکردن علف های هرز را از مهمترین ویژگی کود ارگانیک نسبت به استفاده از کودهای شمیایی در مزارع کشاورزی و باغی برشمرد.

رئیس اداره محیط زیست طالقان بیان کرد: منبع تغدیه کرم های خاکی که کود ارگانیک را تولید می کنند از انواع کودهای گوسفند و گاو، زباله های خانگی، گیاهی و سایر پسماند ها تامین می شود.

کشمیری در ادامه افزود: این طرح در 80 روستای طالقان اجرا می شود که دهیاران منطقه به دلیل وجود مشکلات زیاد در بخش زباله و پسماندها از اجرای آن ابراز خوشنودی کردند.

وی گفت: این طرح به مدت 6 ماه در روستا های طالقان با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی ، پیشگیری از آلودگی آب رودخانه ها ، استفاده بهینه از زباله های خانگی و پسماندها و بالا بردن مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست به اجرا در می آید.

شهرسان طالقان با یکصد هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی کرج مرکزالبرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار