مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: تا امروز که ۱۲ روز از فعالیت‌های قرارگاه گذشته بیش از ۶۱ هزار زائر در مصلی قدس اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی‌کردیم‌.
کد خبر: ۶۷۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 31 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی قربانی‌کرم اظهار داشت:از 23 مهر ماه قرارگاه اربعین استان قم فعالیت خود را آغاز کرده است و تا 15 آبان ماه در خدمت زائرین هستیم. تا امروز که 15 روز از فعالیت‌های قرارگاه گذشته بیش از 61 هزار زائر در مصلی قدس اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی کردیم که نسبت به سال گذشته تعداد زائران 27 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع 61746 هزار زائر در مصلی اسکان پیدا کردند که از این تعداد 42287 زائر آقا و 18459 زائر خانم هستند، 34522 زائر ایرانی و 27224 زائرغیرایرانی هستند که شب گذشته پذیرای 7400 بودیم. در این چند روز از 8 کشور زائران در مصلی قدس حضور پیدا کردند و افتخار میزبانی زائران کشورهای پاکستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، افغانستان، گرجستان، هند و عراق را داشتیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطر نشان‌کرد: با توجه به فرهنگ و ذائقه زائرین غیر‌ایرانی غذای مخصوص آن‌ها طبخ می‌شود و 30 آشپز غذای مخصوص زائران پاکستانی را طبخ می‌کنند. یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم کمبود مواد غذایی و دارو است و افرادی که قصد دارند دراین زمینه مشارکتی داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را به مصلی قدس بیاورند.

وی بابیان اینکه 18 غرفه فرهنگی در مصلی قدس برپا شده است،گفت: بیش از 80 مبلغ برادر و 130 مبلغ خواهر به زبان‌های مختلف مشغول تبلیغ هستند وچهره به چهره به شبهات دینی پاسخ می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار