عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، پیاده‌روی اربعین را موجب انتقال هویت شیعه و استمرار اسلام و ادامه راه سیدالشهدا (ع) عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 31 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت‌الاسلام محمدجواد یاوری اظهار داشت: هویت قدسی اربعین و عدد 40 بر تمام رمز و رموزش غلبه پیدا کرده و این عدد که با کربلا و نام مبارک امام حسین (ع) عجین شده به اعتبار این امام بزرگوار یک رنگ و معنای دیگری گرفته است.

وی افزود: امام حسین (ع) در عاشورا به شهادت رسید و پیامی را در این روز و واقعه تاریخی ایجاد کرد که نیاز بود این پیام به مردم منتقل شود، لذا برای انتقال این پیام نیاز به یک نماد و رسانه بود که در اربعین با آن نگاه قدسی در رفتار شیعیان تجلی پیدا کرد و پیاده‌روی و زیارت اربعین در خدمت شیعه گرفته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم بیان داشت: این مراسم هدفش این است که هویت شیعه را منتقل کند و این هویت پیام هایی را در دل خود دارد که عاشورا ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام یاوری گفت: این رسانه بیان می‌کند که هنوز اگر قرار است اسلام باقی بماند به برکت خون سیدالشهداست، اگر قرار است اسلام منشا تحول باشد به برکت خون سیدالشهداست و اگر قرار است مسیر بندگی، آزادگی، عزت و سعادت ادامه یابد این از مسیر حسین بن علی (ع) امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد:‌اربعین به عنوان نماد و رسانه شیعه پیام‌هایی را به دنیا مخابره می‌کند که مهمترین آن استمرار هویت و حرکت و قیام امام حسین (ع) و شیعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم ادامه داد: البته این مراسم تاثیرات دیگری هم دارد که این حرم دل‌ها را دور خودش جمع می‌کند، همچون کعبه که زوار دور آن گرد هم می‌آیند و وحدت و معرفت بیشتری به دل‌ها می‌بخشد.

حجت‌الاسلام یاوری بیان داشت: خداوند امام حسین (ع) را هم این‌گونه قرار داده که در اربعین همه دور ایشان جمع شوند و آن فرهنگ عاشورایی را در این پیاده‌روی منتقل کنند که نیاز نسل امروز ما هم همین فرهنگ عاشورایی است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مسلمانان آزادمردی، عزتمندی، شرف، مبارزه با ظلم و جور را همه از حسین بن علی (ع) گرفته‌ایم و ایشان چراغ هدایت مسیر را به ما نشان داده و ما هم در این راهپیمایی عظیم ابراز ارادت می‌کنیم تا در دنیا و آخرت دست ما را بگیرد و به سعادت ابدی برساند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار