آیت‌الله فاضل لنکرانی:
امروز این ظرفیت وجود دارد که شبکه ای تلویزیونی منحصر به حضرت معصومه (س) و قم، با برنامه‌های بسیار غنی در تمام ابعاد راه‌اندازی شود؛ چراکه شبکه‌های استانی مجبور بر انجام کارهای گوناگون هستند؛ اما این شبکه، می تواند شبکه معارفی قوی شیعی باشد.
کد خبر: ۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 28 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار مسئولین کاروان قرآنی شمیم وحی اظهار کرد: از قدیم الایام انتظار بزرگان، مراجع و علما این بوده است که حرم حضرت معصومه (س) یک قطب علمی، فرهنگی، دینی و معنوی باشد و با این برنامه‌هایی که از سوی این کاروان پیش‌بینی شده هر فردی تحول در مجموعه حرم را احساس می‌کند و ان‌شاء‌الله رو به تزاید و فزونی خواهد بود.

وی با تشکر از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: در چند سال اخیر قدم‌های بزرگی برای معرفی حضرت معصومه (س) برداشته شده است و نقطه‌ عطف آن هم از مسئله‌ اعلام زمان رحلت و ولادت حضرت آغاز شد که مرحوم پدرم در این قضیه بسیار مؤثر بود، چون تا آن زمان متصدیان امر می‌گفتند از نظر تاریخی نمی‌توانیم اعتماد بر تاریخ روشنی نسبت به زمان ولادت و وفات حضرت داشته باشیم و از نظر علمی و رجالی نکاتی در آن وجود دارد، اما آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد که این موضوع نباید سبب شود که ما این مسئله را مهمل بگذاریم و لازم است روزی را به عنوان روز ارتحال و یک روز هم به عنوان ولادت حضرت قرار بدهیم و از ایشان تجلیل کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه به توصیه ایشان عمل شد و اکنون ما شاهد آثار فراوان آن در کل دنیا هستیم؛ در این دهه کرامت یا روز رحلت حضرت، توجه مردم به قم خیلی زیاد می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط با زائران بیان کرد: آنچه به نظرم باید دنبال شود پیگیری ارتباط با زائر است یعنی بخشی وجود داشته باشد تا زوّاری که به اینجا می‌آیند و حضرت را زیارت می‌کنند، آثاری که بعداً در زندگی خودشان از این زیارت می‌بینند به این بخش از حرم منتقل کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به روح معنوی حرم مطهر اظهار کرد: فضای حرم حضرت معصومه (س) روحی دارد که وقتی انسان وارد می‌شود از همان هنگام ورود از درب اول نه فقط کنار ضریح آن روح بر انسان حاکم می‌شود؛ انسان از لحظه‌ ورود یک چیزی را حاکم بر وجودش می‌بیند تا زیارت کند و بیرون بیاید، از این جنبه‌ معنوی حرم واقعاً در این شرایط امروزیِ جامعه و این فسادها و مسائلی که وجود دارد خیلی می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما نباید به استفاده از ظرفیت حرم حضرت معصومه فقط در روز رحلت و دهه کرامت بسنده کند افزود: باید ارتباط دائمی باید بین حرم حضرت رضا (ع)، اعتاب مقدسه و حرم حضرت معصومه (س) با مردم ما باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ثبت کرامات مربوط به حضرت معصومه (س) را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید کرامت‌های واقعی برای مردم تبیین شود و اینها را در قالب بروشور جذاب و مختصر تهیه کرده و 10 کرامت از حضرت معصومه (س) را در تیراژ میلیونی در داخل و خارج از ایران منتشر کنید.

وی با بیان اینکه حرم حضرت رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و یا امامزاده‌های دیگر یکی از بهترین وسیله‌ها برای بیمه‌کردن مردم و مقابله با این آسیب‌های اجتماعی و فسادها می‌تواند باشد اضافه کرد: باید کار خیلی دقیق و با برنامه‌ حساب‌شده در این راستا طراحی شود که به این نتیجه برسیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بر معرفی علمای بزرگی در حرم مطهر و اطراف آن مدفون هستند تاکید کرد و گفت: این ظرفیت وجود دارد که یک شبکه تلویزیونی منحصر به حضرت معصومه (س) و قم، با برنامه‌های خیلی غنی در همه‌ ابعاد راه‌اندازی شود؛ شبکه‌های استانی مجبورند کارهای مختلفی داشته باشند، ولی این شبکه یک شبکه‌ معارفی قوی شیعی خواهد بود و پیشنهادم این است که این مقوله با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که خداوند و خود حضرت معصومه (س) کمک کند تا بتوانیم در پناه حضرت، حقیقت شیعه و حقیقت اسلام و حقیقت حوزه‌های علمیه و تمام آنچه که مربوط به اهل‌بیت علیهم السلام است را در کل دنیا نشر بدهیم و آثارش را هم ببینیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار