رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:شرایط اقتصادی که در جامعه حاکم است باعث شده بسیاری از مردم نتوانند از خدمات دندانپزشکی حتی با تعرفه های دولتی بهره مند شوند.
کد خبر: ۶۷۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 14 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر علی بهادر چهارشنبه در سمینار علمی کاربردی دندانپزشکی در شیراز افزود: کاهش سطح خدمت رسانی در مناطق محروم در استان با توجه به تعرفه های بالای دریافتی که بیشتر از توان مردم بوده است باعث شده بسیاری از درمانگاه ها در مناطق روستایی خالی از دندانپزشک شود البته این موضوع حتی در شهرها نیز روی داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبیان کرد:یکی از راهکارهای توسعه خدمات دندانپزشکی در میان همه افراد جامعه از بین بردن درمانگاه هایی است که بدون دندانپزشک هستند.
بهادر بیان کرد: تراکم مطب های دندانپزشکی در مراکز شهرها باعث شده تا عدالت اجتماعی در این حوزه رعایت نشود.
وی گفت: یکی از چالش هایی که این علم با آن رو به رو است تجدید نظر در زمینه نحوه طرح های حمایتی بیمه هاست.
بهادر درباره رتبه استان در حوزه بهداشت دهان و دندان اظهار داشت :بر اساس رتبه بندی سامانه ملی بهداشت دهان و دندان استان فارس رتبه نخست کشور را داشته است و در شاخص های ارزیابی بهداشت دهان و دندان در بین کودکان 6 تا 12 سال این استان جایگاه مناسبی داشته است البته با شرایط ایده آل فاصله بسیار زیادی داشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بیش از 560 مطب و 187 درمانگاه مورد نظارت و ارزیابی بوده است و این در حالی است که 220 دندانپزشک در استان فارس در حال فعالیت هستند.
بهادر افزود:لازم است با نگاهی متفاوت نسبت به برنامه ملی دندانپزشکی کشور نسبت به اصلاح آن بپردازیم تا شاهد عدالت اجتماعی در حوزه دندانپزشکی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار