مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: باید با سرلوحه قراردادن شعار 'دولت و دولت ، همدلی و همزبانی' شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) به کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی این استان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 28 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید علی محمد موسوی با اشاره به نزدیک شدن به دهه کرامت (25 مرداد جاری تا چهارم شهریور) افزود:تمام دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان فارس در اجرای برنامه های این دهه مشارکت فعال خواهند داشت .

وی ادامه داد:با توجه به تاکید استاندار فارس مبنی بر تعامل حداکثری برای اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت، می کوشیم تا شیراز بیش از پیش به عنوان یک پایگاه جریان ساز مذهبی و فرهنگی، محور برنامه ریزی ها و فعالیت ها در این حوزه باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس بیان کرد: از آنجا که بیش از 20 برنامه محوری از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برای دهه کرامت پیش بینی شده است، انتظار می رود که تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف، بهزیستی، ورزش و جوانان، علوم پزشکی، شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و فرمانداری ها اهتمام ویژه ای به اجرای این برنامه ها داشته باشند.

وی، با اشاره به نامگذاری روز ششم ذیقعده که در میانه دهه کرامت قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اظهار داشت:امین ولایت که بارزترین خصوصیت شاهچراغ (ع)است ، امسال به عنوان محور تمام برنامه های دهه کرامت قرار گرفته است.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد نیز به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.

امسال این دهه از 25 مرداد جاری آغاز می شود و تا چهارم شهریور ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار