رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان آبدانان از افتتاح سه رشته جدید فنی و حرفه‌ای در کلات مورموری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 29 July 2015

«علی کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام اظهار کرد: به مناسبت 6 مردادماه روز ملی کار و کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سه رشته جدید فنی و حرفه‌ای در مرکز فنی و حرفه‌ای بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان افتتاح شد.

وی گفت: این رشته‌ها شامل پرورش قارچ صدفی، بافندگی فرش دستباف و خیاطی با اندازه‌گیری مستقیم روی پارچه می‌باشد که تاکنون 50 کارآموز در این رشته‌ها ثبت‌نام و در حال فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش کلات مورموری هستند.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان آبدانان خاطرنشان کرد: برای افتتاح و تجهیز کلاس‌های این سه رشته جدید مبلغ 150 میلیون ریال هزینه شده است که در پایان دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پس از قبولی در آزمون‌های این مرکز گواهی مهارت صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه افتتاح این سه رشته جدید، نمایشگاه آثار کارآموزان فنی و حرفه‌ای بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان نیز افتتاح شد.

کرمی درباره این نمایشگاه گفت: تعداد 150 اثر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای مرکز مورموری شامل؛ کیف دوزی، قلاب‌بافی، نقاشی روی چرم، خیاطی، طراحی، سفال‌گری و بافندگی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه مبلغ 250 میلیون ریال نیز برای تعمیر و تجهیز مرکز فنی وحرفه ای مورموری که در جریان زلزله مردادماه سال گذشته آسیب دید، هزینه شده است، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 39 هزار نفر ساعت معادل 176 نفر در قالب 15 حرفه آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آبدانان آموزش‌دیده و گواهی مهارت دریافت کردند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار