مدیر دفتر منطقه ای یونسکو:
مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم رشت افزود: روی موضوع غذا با مسئولان توافق داریم و اقدام‌های ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انجام شده است. وی غذاهای محلی گیلان را بسیار لذیذ خواند و گفت: رشت در زمینه خوراک‌شناسی شهر مستعدی است و می‌تواند در این راستا شناخته شود.
کد خبر: ۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 22 February 2015
استرکیش لاروش امروز در حاشیه همایش توسعه پایدار، توسعه اجتماعی، توانمند‌سازی زنان در رشت درباره سفر خود به گیلان اظهار کرد: هفت ماه پیش به ایران آمدم و مطالب زیادی در این سفر از شهر رشت شنیدم.

وی با بیان اینکه در سفر به رشت دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز حضور دارد، تصریح کرد: مردم شهر رشت بسیار مهربان و خونگرم هستند.

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم رشت افزود: روی موضوع غذا با مسئولان توافق داریم و اقدام‌های ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انجام شده است.

وی غذاهای محلی گیلان را بسیار لذیذ خواند و گفت: رشت در زمینه خوراک‌شناسی شهر مستعدی است و می‌تواند در این راستا شناخته شود.

لاروش با بیان اینکه اهمیت موضوع فرهنگ هر روز در دنیا در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: از این موضوع برای اشتغال و درآمدزایی استفاده‌های بهینه‌ای انجام می‌شود.

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو صنعت فرهنگ را جزو بخش‌های سریع‌الرشد در جهان خواند و گفت: گردشگری فرهنگی 40 درصد کل درآمد گردشگری را در بردارد و تاثیر آن در سطح جامعه بسیار بالا است.

وی درباره برگزاری همایش توسعه پایدار و توریسم فرهنگی توسط سازمان یونسکو، خاطرنشان کرد: دو هفته پیش یونسکو جلسه‌ای با عنوان توسعه پایدار و توریسم فرهنگی برگزار کرد و حدود  100 کشور در این اجلاس حضور داشتند که نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ گردشگری در دنیا است.

لاروش ظرفیت فرهنگی ایران را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: ایران با داشتن تنوع فرهنگی، خلاقیت، تاریخ و تمدنی با قدمت زیاد و ملتی زیبا و باهوش می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی در بخش فرهنگی دارد.

وی به تلاش شهر رشت برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق اشاره کرد و متذکر شد: شبکه شهرهای خلاق دسترسی به منابع و تجارب را برای تمام اعضا فراهم می‌کند تا مکانی برای تقویت همکاری‌های جهانی  و ... برای پیشرفت‌های شهری پایدار باشد.

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو داشتن همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات و دعوت از گردشگران کشورهای دیگر به رشت را موجب آشنایی مردم دنیا با فرهنگ محلی و نوع زندگی گیلانی‌ها دانست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
با عرض سلام رشت خیلی مردم مهربان و خوبی دارد بخدا اگر میتوانستم میومدم رشت زندگی میکردم مردم رشت فرشته هستن عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
مردم رشت خیلی مهربونن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار