بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 30 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

 تیم فوتسال شهرداری رشت برابر سردشت به برتری رسید

رشت - ایرنا - در جریان رقابت های فوتسال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، تیم شهرداری رشت برابر شهدای هفت تیر سردشت به برتری رسید .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مسابقه که عصر چهارشنبه در رشت برگزار شد ، تیم فوتسال شهرداری رشت موفق شد با نتیجه شش بر پنج حریف خود را شکست دهد .

در این دیدار که از هفته چهاردهم و پایانی لیگ دسته دوم فوتسال کشور برگزار شد ، تیم فوتسال شهرداری رشت بهتر از موقعیت های خود استفاده کرد و مرحله مقدماتی این رقابت ها را با پیروزی به پایان رساند .

گل های تیم فوتسال شهرداری رشت را بنیامین عموزاده (دوگل) ،علیرضا جوان (دوگل)، بهروز کریمی و نریمان ارسلانی هرکدام یک گل به ثمر رساندند .

همچنین گل های تیم فوتسال شهدای هفت تیر سردشت را نعمت رحیمی (دوگل)، حسن کریمی و جواد محمدزاده به ثمر رساندند و بنیامین عموزاده بازیکن شهرداری رشت نیز به اشتباه یک بار دروازه تیم خودی را باز کرد .

تیم فوتسال شهرداری رشت با این پیروزی ، با کسب 25 امتیاز پس از نماینده کرمانشاه در مکان دوم جدول رده بندی گروه خود قرار گرفت .

در رقابت های فوتسال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، 28 تیم حضور دارند که در چهار گروه هفت تیمی با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله دوم صعود می کنند .

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا ظهر پنجشنبه به هیات مدیره این باشگاه برای مشخص شدن وضعیت مدیریت تیم مهلت داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما پس از انصراف داریوش بهشتی از مالکیت 55 درصد سهام ملوان بندرانزلی وبیانیه ی رسمی هیات مدیره این باشگاه مبنی بر قطع همکاری با وی امیرقلعه نویی به باشگاه ملوان برای ادامه همکاری ضرب الاجل داده است.

وی دقایقی قبل در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما در رشت گفت : تا ظهر فردا تصمیم نهایی را برای ماندن یا رفتن از بندرانزلی می گیرم.

سخنگوی باشگاه ملوان بندرانزلی هم در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد : امیر قلعه نویی باهماهنگی وتوافق با احمد دنیا مالی رییس هیات مدیره باشگاه ملوان به بندرانزلی آمده است و رفتن داریوش بهشتی تاثیری در روند همکاری وی با این تیم پرطرفدار ندارد.
محمود آذرگون تاکید کرد : تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با ترکیب مشخص و کادر فنی قوی رقابتش را در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آغاز خواهد کرد ومسولان این شهر پیگیری حل مشکلات مالی این تیم هستند.

وی اعلام کرد: براساس توافقات داریوش بهشتی در صورت عمل نکردن به تعهداتش ملزم به پرداخت ده میلیارد ریال خسارت به باشگاه ملوان است.

عضو هیات مدیره باشگاه ملوان و رییس شورای اسلامی بندرانزلی نیز دقایقی قبل در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد : با سلب مالکیت داریوش بهشتی از 55درصد سهام این باشگاه تا مشخص شدن مالک جدید هیات مدیره هزینه های جاری را تقبل می کند .
محمد رضا بدیعی فرافزود : امیرقلعه نویی سرمربی جدید این تیم نیز قرارداد خود را با باشگاه امضا کرده وهیچ مشکلی برای ادامه ی همکاری با ملوان ندارد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته نخست پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور جام خلیج فارس از ساعت 18 و50 دقیقه جمعه 9 مرداد در ورزشگاه تختی این شهرپذیرای ذوب آهن اصفهان است.

گیلان تا ۱۰ سال آینده در زباله مدفون می شود

استان‌ها > گیلان - معاون عمرانی استانداری گیلان با برشمردن مشکلات زیست محیطی استان اعلام کرد: با ادامه شرایط بحرانی فعلی در تولید زباله و عدم مدیریت صحیح آن، استان گیلان تا ۱۰ سال آینده در زباله دفن خواهد شد.

مهر نوشت:  حجت شعبانپور در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان که ظهر چهارشنبه برگزار شد، مشکلات زیست محیطی گیلان را در پنج محور پسماند، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، تالاب انزلی و تغییرکاربری های غیر مجاز دانست و اظهار کرد: سرانه تولید پسماند در گیلان با میزان ۸۵۰ گرم در شهر و ۵۰۰ گرم در روستا بیش از میانگین کشوری است به طوری که گیلان روزانه با تولید هزار و ۸۰۰ تن زباله روبرو است.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله در زمان حضور گردشگران بیش از مقدار فوق است، افزود: با وجود آنکه طبق قوانین موجود ممنوعیت دفن در استان های ساحلی وجود دارد اما این زباله ها به بدترین شکل ممکن در استان دفن می شوند.

شعبانپور با اعلام جمع آوری تنها ۳۰ درصد زباله تولیدی روستاها گفت: بقیه پسماندهای روستاها راهی جنگل و یا در رودخانه ها سرازیر می شوند.

وی تاکید کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند گیلان تا ۱۰ سال دیگر در زباله ها دفن خواهد شد.

معاون استاندار ایجاد روحیه مشارکتی برای حل این بحران را ضروری دانست و گفت: اگر بودجه لازم تامین شود اما مشارکت مردمی وجود نداشته باشد، اتفاقات و نتایج مثبتی در مدیریت پسماند و زباله رخ نمی دهد.

شعانپور از اجرای تفکیک زباله در ۵۰ درصد استان خبر داد و گفت: استاندار، تمامی فرمانداران و شهرداران را ملزم به اجرای این برنامه کرده است و این آمار تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی همچنین به سه کارخانه کمپوست در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر کارخانه کمپوست رودسر پس از رفع مشکلات با ظرفیت ۸۰ تن کار خود را آغاز کرده است.

این مسئول ادامه داد: کارخانه کود آلی رشت نیز با ظرفیت ۴۰۰ تن و کارخانه انزلی با ظرفیت ۱۵۰ تن به کار خود ادامه می دهند.

وی همچنین نیروگاه زباله سوز را یکی از نیازهای استان برشمرد و گفت: رایزنی ها با شرکت های سازنده دستگاه زباله سوز انجام داده شده و از ۱۴۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای نیروگاه زباله سوز ۱۱میلیارد از طرف استانداری تامین شده است.

شعبانپور افزود: با شرکت TTS راه انداز زباله سوز تهران به همکاری های اولیه رسیده ایم اما به دلیل عدم تایید زمین از طرف محیط زیست هنوز کاری در این خصوص انجام نشده است.

وی همچنین با اشاره به دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت گفت: اصلی ترین منابع آلودگی این دو رودخانه، پساب شهرک صنعتی شهر رشت، فاضلاب زمین های کشاورزی و سموم و ۸۰ درصد فاضلاب خانگی و شیرابه پسماندهای سراوان است.

معاون عمرانی استانداری گیلان، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده در سفر ریاست جمهوری برای ساماندهی این دو رودخانه را ناکافی اعلام کرد و افزود: برای ساماندهی بخش آب و فاضلاب شهری رشت نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شعبانپور با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب انزلی، این تالاب را در انتهای مسیر آلودگی دانست و گفت: تنها ۱۰ درصد از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تایید شده برای ساماندهی وضعیت آلودگی این تالاب اختصاص یافته در حالی که اگر به شرایط تالاب انزلی رسیدگی نشود، سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار این تالاب خواهد بود.

وی از بین رفتن تالاب انزلی را مساوی با از بین رفتن گرشگری گیلان دانست و تاکید کرد: به جای آنکه در آینده ۵ هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت تالاب هزینه کنیم، اکنون می توانیم با ۸۰۰ میلیارد تومان شرایط بهتری برای آن رقم بزنیم.

بیش از چهار هزار عملیات پلیسی در لاهیجان انجام شده است

لاهیجان- فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان با اشاره به تماس شهروندان این شهرستان بافوریت های پلیس گفت: از ابتدای سال جاری و به دنبال تماس های مردم، بیش از چهار هزار عملیات پلیسی در لاهیجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد قاسمی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تماس پنج هزار و ۷۰۰ شهروند لاهیجانی طی سه ماه گذشته با فوریت های پلیس ۱۱۰ این شهرستان گفت: از این تعداد تماس، چهار هزار و ۶۰۰ فقره تماس منجر به عملیات پلیسی در محل شده است.

وی همچنین از پلمپ ۲۳ واحد صنفی متخلف در شهرستان لاهیجان خبر داد و افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری مسئولان اتحادیه‌های صنفی پس از بازدید از ۸۷ واحد صنفی در این شهرستان، ۲۳ واحد صنفی را به دلیل عدم رعایت مقررات انتظامی، صنفی و شئونات اسلامی با هماهنگی مقام قضایی پلمپ کردند.  

سرهنگ قاسمی در ادامه به طرح سالم‌سازی دریا در روستای سحرخیز محله دستک به چاف اشاره و بیان کرد: با رعایت قانون و حقوق شهروندی و احساس مسئولیت همگانی می‌توان استفاده هرچه بهتر و بیشتر مردم و مسافران را از دریا فراهم کرد.

وی با تأکید بر برخورد پلیس با هنجار شکنان در سواحل دریا افزود: پلیس امنیت عمومی و نیروهای یگان ویژه درصدد است با نا امن کردن سواحل و تفرجگاه‌ها برای هنجارشکنان، امنیت بیشتری را برای مردم در استفاده از مواهب طبیعی به وجود آورند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش پلیس و همه سازمان‌های دخیل در طرح سالم‌سازی دریا می‌تواند در کاهش حوادث و تلفات ناشی از دریا مؤثر باشد، گفت: پلیس برای کنترل واحدهای صنفی در سواحل و تفرجگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین کرده است.

سرهنگ قاسمی همکاری مردم با پلیس را در رعایت ملزومات فرهنگی، اجتماعی، تکالیف شهروندی و حفظ موازین شرعی و عرفی مهم و مؤثر دانست و تاکید کرد: تلاش نیروی انتظامی این بوده که همواره در کنار مردم باشد و ایمنی، آسایش و آرامش را در تمامی لحظات برای مردم پایدار سازد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا پلیس نسبت به شناسایی جرم و دستگیری محرمان و متخلفان اقدام کند.

 ناراحتند که لاریجانی از توافق هسته ای دفاع کرده است

تهران-ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز هم ضمن انتقاد از اهانت های صورت گرفته به رییس مجلس ، از عملکرد وی دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،علی لاریجانی طی چند سالی که در کسوت ریاست مجلس قرار گرفته همواره بر میانه روی،عقلانیت ، پرهیز از حواشی و پرداختن به متن گرفتاری ها و مشکلات پیش روی کشور تاکید داشته و حداقل تا جایی که به خود وی مربوط است، از هیچ اقدامی فروگذار نبوده است؛ با این حال، حاشیه انگار دست بردار نیست و باید مزد زحمات وی هر بار با اظهاراتی غیرمنصفانه داده شود.

** ماجرای دیروز چه بود؟

تک و پاتک های روز گذشته مجلس با تذکر مهدی کوچک زاده و در غیاب لاریجانی شروع شد؛ زمانی که گفت: شان مجلس خرید و فروش سیب زمینی نیست که آقای لاریجانی می فرماید.آقای لاریجانی گوش بدهید آیا برای صحت این ترجمه که امروز به مجلس ارسال شده تضمینی وجود دارد.این که می گویند این ترجمه مورد تایید دستگاه دیپلماسی است، یعنی ایراد دیگری ندارد.

وی اضافه کرد: رییس دستگاه دیپلماسی هفته گذشته ترجمه ای تحویل داد که دارای نقض بود و ما به آسانی از آن گذشتیم و خواستیم ترجمه بهتری ارسال شود.ممکن است همین ترجمه را فرد دیگر بخواند و از آن اشکال بگیرد، این برخورد سلطنت مابانه با مجلس است.

اظهارات کوچک زاده با واکنش کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس مواجه شد اما کوچک اده جلالی را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: آقای جلالی شلوغ نکن، اجازه بده حرف من تمام شود، بعد شما خود شیرینی کن.اظهاراتی که بار دیگر واکنش جلالی را در پی داشت .

جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت و رییس مرکز پژوهش های مجلس به دلیل اهانت کوچک زاده به وی خواهان اخطار براساس اصل 77 قانون اساسی شد و گفت:عده ای خود را مجسمه اسلام و تابع 100 درصد ولایت می دانند؛ البته این اشکالی ندارد، می توانند چنین برداشتی نسبت به خود داشته باشند اما اشکال کار این افراد این است که دیگران را خائن و غیرولایی می دانند.

در این هنگام برخی از نمایندگان عضو جبهه پایداری با اعتراض خود، مانع ادامه صحبت های جلالی شدند که جلالی خطاب به آنها گفت: هوچی گری نکنید.

ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس نیز از جلالی خواست که فعلا از تذکر خود صرف نظر کند؛ ضمن این که این تذکر را حق وی دانست.

اگر چه در نهایت این تنش در صحن علنی با مصافحه جلالی و کوچک زاده با پایان رسید؛ با این حال زمانی که لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس قرار گرفت، از این برخوردها گلایه کرد.

لاریجانی با گلایه از برخی « توهین ها» گفت:یکی گفته بود لاریجانی نمی گذارد مسائل هسته ای مطرح شود چون هاشمی و روحانی لاریجانی را رئیس مجلس کردند آیا این صحبت توهین به نمایندگان نیست؟ حالا ممکن است شما رای نداده باشید اما چه دلیلی دارد که این حرف ها گفته شود.یا گفته اند«سگ مشایی و احمدی نژاد بر لاریجانی شرف دارد ».من که اشهد خود را گفته ام چطور می شود سگ بر مسلمانی شرف داشته باشد این روش اظهارنظرها درست نیست.

** افرادی چون لاریجانی در شرایط حاد برای کشور لازم هستند

در همین خصوص اگر چه روز گذشته برخی نمایندگان از رفتارهای دیروز صحن علنی انتقاد کردند ، امروز هم نمایندگان از این رفتارها ابراز ناراحتی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: لاریجانی رییس مجلس برای مردم و نظام ارزشمند و مهم است و تخریب وجهه رییس مجلس دور از انصاف و عدالت است.

نوذر شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، افزود: هم مردم و هم نظام باید قدر و ارزش لاریجانی را بدانند چون او انسانی منطقی است و با همه مسائل به صورت منطقی برخورد می کند.

وی با بیان اینکه لاریجانی در همه مسائل مصلحت نظام را می سنجد و اظهارنظر می کند و اظهاراتش توام با تفکر و تعمق است ، اظهار داشت: تخریب فردی به این شکل به دور از انصاف و عدالت است. افرادی چون لاریجانی در شرایط حاد برای کشور لازم هستند.

به گفته شفیعی ، آقای لاریجانی در موضوع هسته ای با تدبیر و منطق و با درک شرایط ورود کرد و به پیشروی پرونده کمک کرد. ما باید شان افراد را حفظ کنیم؛ خصوصا افرادی که برای کشور تاثیرگذار هستند.

** لاریجانی مورد وثوق نمایندگان است

همچنین عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توهین به علی لاریجانی را دور از اخلاق اسلامی عنوان کرد و گفت: رییس مجلس در همه امور خصوصا موضوع هسته ای با رهبر معظم انقلاب هماهنگ است.

وی ضمن محکوم کردن روش های ناپسند در توهین به رییس مجلس و نمایندگان گفت:هدف این افراد این است که ذهن لاریجانی را به هم بریزند تا وی واکنش نشان دهد ولی آقای لاریجانی قوی تر از این حرف ها است.

به گفته عزیزی،لاریجانی مورد وثوق نظام و مورد احترام و اعتماد اکثریت نمایندگان است و در همه امور خصوصا در موضوع هسته ای کاملا با رهبر معظم انقلاب هماهنگ است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کارگزاران نظام همگی براساس مصالح نظام تصمیم می گیرند و همواره خطوط قرمز را رعایت کرده اند. کسی حق ندارد آنها را زیرسوال ببرد چون آنها براساس منافع نظام تصمیم گرفته اند و ما از آنان حمایت می کنیم.

** ناراحت هستند که لاریجانی از توافق هسته ای حمایت کرده است

کمال الدین پیر موذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم از لاریجانی دفاع کرد و گفت: لاریجانی همواره در جهت منافع ملی گام برداشته ولی متاسفانه عده ای این موضوع را تحمل نمی کنند و با اهداف باندی، گروهی و جناحی به رییس مجلس توهین می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این توهین ها بیشتر جنبه سیاسی دارد گفت: رییس مجلس شورای اسلامی تلاش کرده همواره در جهت منافع ملت ایران گام بردارد و در این راستا نیز به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی با دولت گوش داده است.

پیرموذن افزود: متاسفانه عده ای از این موضوع ناراحت هستند که لاریجانی همگام با دولت ازتوافق هسته ای حمایت کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:این افراد اگر واقعا به سوگندی هنگام آغاز به کار در مجلس به قرآن خورده اند باید منافع ملی برایشان مهم باشد و از هرگونه باندبازی و مسائل جناحی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: این افراد باید حرمت رییس را نگه دارند و اگر حوصله توفیقات ملی را ندارند به مجلس نیایند، مجلس جای توهین نیست.

پیرموذن افزود: در هر صورت نمایندگان تا 18 مرداد ماه جاری در حوزه های انتخابیه حضور خواهند داشت و طی هفته آینده نمایندگان جلسه علنی نخواهند داشت.اما بدون تردید انتظار نمی رود دلواپسان آن هم در سال پایانی مجلس شورای اسلامی و با عنایت به انتخابات پیش رو سکوت پیشه کنند و احتمالا با رها شدن از فشار افکار عمومی و بهره گیری از ابزارهای رسانه ای بر حملات خود می افزایند.

** توهین به روسای قوا جرم است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به روسای قوا جرم محسوب می شود و هرکس چنین کند از منویات رهبر معظم انقلاب سرپیچی کرده است.

ارسلان فتحی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون توهین به روسای قوا جرم است و مخالف منویات رهبر معظم انقلاب است.کسانی که به ولایت معتقدند باید با منطق و گفت وگو مشکلات خود را حل کنند و هرگونه توهین به روسای قوا خلاف قانون است. کشور امروز به وحدت نیاز دارد و باید همه در یک خط ایستاد .

** لاریجانی بزرگوارانه توهین کنندگان را می بخشد

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات روز گذشته در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: رییس مجلس بزگوارانه این توهین کنندگان را می بخشد.

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه برخی از توهین ها باعث می شود تا مدعی العموم راسا وارد رسیدگی به موضوع شود، افزود: برخی از توهین ها براساس قانون، نیاز به شکایت خود متشاکی دارد.

وی ادامه داد: با شناختی که از رفتار، اخلاق و منش لاریجانی دارم، وی اهل شکایت نیست و لذا این مسایل را دنبال نمی کند و بزرگوارانه از اینگونه مسایل عبور می کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس خاطر نشان کرد: البته در مجلس دیدگاه ها و نظرات مختلف وجود دارد و توصیه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که همیشه ادب و اخلاق را رعایت کنیم و ملاحظات انسانی در رفتار و اخلاق نمایندگان که الگوی مردم هستند، باید رعایت شود تا تاثیرات مثبت خود را در جامعه باقی گذارد.

**توهین به لاریجانی در جهت برهم زدن آرامش جامعه است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رفتار برخی نمایندگان مجلس را در جهت تاثیرگذاری بر انتخابات دهمین دوره مجلس دانست و گفت: توهین به لاریجانی در جهت برهم زدن آرامش جامعه است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: این رفتار برای تاثیرگذاری بر انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی است و یک طیف تمامیت خواه در حال برنامه ریزی برای تصاحب کرسی های مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه این افراد به دنبال تخریب چهره لاریجانی هستند، اظهار داشت: آنها به دنبال تخریب رییس مجلس هستند تا بتوانند در انتخابات بعدی نیروهای بیشتری را وارد مجلس کرده و در آرامش کشور اخلال کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: لاریجانی شخصیتی فرهیخته و فرهنگی و یکی از یاران امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست و نمایندگان مجلس به وجود وی افتخار می کنند.

** پزشکیان: به ساحت کل مجلس اهانت شد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:روز گذشته فقط به شخص لاریجانی توهین نشد بلکه به ساحت کل مجلس اهانت شد.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه توهین کنندگان فکر می کنند که خودشان خادم و دیگران خائن هستند، اظهار داشت: توهین به دیگران کاری اسلامی، انسانی و اخلاقی نیست و انسان های عاقل، تفکرشان در دستان خودشان است. می توانند حرف بزنند و افکار خود را بر زبانشان جاری کنند ولی انسانی که تفکر نمی کند، نمی تواند رفتار صحیحی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره تصریح کرد: اینکه دیگران را خائن و وطن فروش بدانیم کار درستی نیست و از کجا معلوم کاری که تندروها می کنند وطن فروشی و خیانت به کشور نباشد؟

وی گفت: ما اگر نتوانیم رفتار درستی در جامعه داشته باشیم و به توقعات منطقی و صحیح جوانان، روستایی ها، شهری ها و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند پاسخ دهیم، کشور از دست خواهد رفت.

پزشکیان افزود: کسانی که تا دیروز می گفتند تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست متاسفانه و به شکلی خنده دار نگران رفع نشدن تحریم ها هستند. با توجه به اینکه قطعنامه ها از نظر آنها کاغذ پاره است، نمی دانم چرا نگران بازگشت دوباره تحریم ها هستند؟

هیات مدیره باشگاه ملوان امروز با انتشار بیانیه ای رسمی سلب مالکیت55 درصد سهام این باشگاه از داریوش بهشتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما در بیانیه باشگاه ملوان آمده است: با سلام و آرزوی پایداری وسلامتی برای فوتبال دوستان به خصوص هواداران فهیم و صبور ملوان بندرانزلی، همان‌گونه که مستحضرهستید باشگاه ملوان با قدمتی حدود نیم قرن، یکی از باشگاه های ریشه دار فوتبال ایران است که همواره سعی کرده با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده ازبضاعت گیلان و همچنین در شرایطی کاملا ورزشی و به دور ازحواشی فعالیت‌های خود را دنبال کند.

دربخش دیگری از این بیانیه آمده است : ملوان با اتکا به هوادارانش، پیشکسوتان و ظرفیت های بالقوه ای که در زمینه بازیکن‌ سازی دارد، همواره بزرگانی را به فوتبال ایران معرفی کرده است که در سطوح مختلف ملی برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کرده‌اند، از اولین صعود تیم ملی به جام جهانی با گل یک ملوانی تا افتخار بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر بازوان زنده یاد سیروس قایقران، کافی است نگاهی به لیست سایرتیم های لیگ برتری بیندازیم تا حضور پررنگ استعدادها و ستاره‌های فوتبال گیلان و ملوان را در لیگ برتر حس کنید، بازیکنانی که ملوان با افتخار آنها را پرورش و در اختیار فوتبال ایران قرار داده است.

در بیانیه هیات مدیره باشگاه ملوان نوشته شده است: با لطف و عنایت ویژه ای که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان موسس باشگاه به مردم فهیم انزلی داشته، باشگاه ریشه‌ دار ملوان به مردم انزلی واگذار و شرایطی فراهم شد که مسئولان شهرستان بندرانزلی درباره وضعیت و شرایط تیم تصمیم گیری کنند لذا به همین دلیل در شرایط حساسی که تیم در فصل گذشته داشت و برای حفظ آرامش، هیات مدیره تصمیم گرفت شرایط مدیریتی و حامیان مالی باشگاه را بعد از مطالعاتی که انجام شد و بررسی شرایط متقاضیان، به فردی که صلاحیت اداره تیم را داشته باشد بسپارند، در همین رابطه مسئولان تصمیم گرفتند در بین متقاضیان خرید، بخشی از سهام را به داریوش بهشتی منتقل کند،از این رو هیات مدیره باشگاه برای اینکه فرآیند انتقال به درستی انجام شود و مشکلات فصل گذشته گریبان باشگاه را نگیرد، شرایط خاصی را برای هر فردی که متقاضی خرید بود در نظر گرفت که شامل ارائه ضمانت های بانکی و واریز وجه نقد به حساب باشگاه می شد.

در بخشی دیگری از این بیانیه آمده است : هیات مدیره باشگاه فرآیندی را در نظر گرفت تا افراد واجد شرایطی که احراز صلاحیت شده باشند با انجام آن می توانستند سهام باشگاه را در اختیار بگیرند، که البته از نامبرده نیز اخذ و برای پرداخت های او نیز برنامه زمان‌بندی دقیقی در نظرگرفته شده بود که متاسفانه این وعده ها در فاصله زمانی کمتر از چند روز مانده به آغاز لیگ برتر انجام نشد.

در بخش دیگر بیانیه هیات مدیره باشگاه ملوان آمده است: متقاضی جدید در اختیار گرفتن سهام باشگاه انتظار داشت بدون عملی کردن وعده هایش که پرداخت قسمتی از پول به بازیکنان و کادرفنی باشگاه بود، هیات مدیره به او حق امضا داده و وی را به عنوان مالک باشگاه معرفی کند، در واقع متقاضی جدید بنا داشت بدون اینکه مبلغ مورد توافق را به حساب باشگاه واریز کند، مالک باشگاه بزرگ، مردمی و پرهوادار ملوان بندانزلی شود.

در بخش دیگری این بیانیه نوشته شده است: هیات مدیره ملوان که متشکل از ? نماینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و? نماینده از مسئولان شهر بندرانزلی هستند، برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که در فصل قبل تیم با آن دست و پنجه نرم می کرد و همچنین جلوگیری از ورود حاشیه به تیم، تصمیم به سلب مالکیت سهام باشگاه از داریوش بهشتی گرفت و از این پس نامبرده هیچ‌گونه سمتی در باشگاه ملوان نخواهند داشت.
دربخش دیگری این بیانیه آمده است: هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی برای دفاع از حقوق مادی و معنوی باشگاه ملوان ، بر خود واجب دانسته و قطعا از طریق مراجع قضایی موضوع پرداخت خسارت را پیگیری خواهند کرد.

هیات مدیره باشگاه ملوان در بخش دیگر این بیانیه نوشته اند: باشگاه ملوان تاکید می کند که همه اعضای کادرفنی با باشگاه قرارداد داشته و با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد تا تیم بدون کوچک‌ترین حاشیه و جنجالی در لیگ برتر حضور پیدا کرده و به امید خداوند متعال با رتبه و جایگاهی در خور نام ملوان، لیگ را به پایان برساند.

دربخش دیگر این بیانیه آمده است : جا دارد در این بیانیه از زحمات بی دریغ بازیکنان و کادرفنی تیم به خصوص امیر قلعه نویی تشکرکرده که در این مدت بدون دریافتی وجهی به کار خود ادامه داده و به آنها می گوییم بدون کوچک‌ترین دغدغه ای به کار خود ادامه دهند و به لحاظ دریافت مطالبات خود نیز نگران نباشند.

در بخشی دیگری از بیانیه هیات مدیره باشگاه ملوان آمده است: مسئولان باشگاه از طریق مذاکره با حامیان مالی جدید منابع مالی لازم برای حضور قدرتمند ملوان در لیگ برتر را تهیه و تامین خواهند کرد تا قوهای سپید بدون دغدغه در لیگ برتر حضور پیدا کرده و از نام و جایگاه واقعی این تیم دفاع کنند.
پیش ازاین سیروس محجوب مالک 70 درصد سهام باشگاه ملوان بود که در پایان فصل از ادامه همکاری با این باشگاه انصراف داد.
تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته نخست پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور جام خلیج فارس جمعه 9 مرداد در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف ذوب آهن اصفهان می رود.
این تیم در لیگ چهاردهم با 30 امتیاز در مکان دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان نیروی دریایی بندرانزلی از سال ???? آغاز شد.

قهرمانی جام حذفی فوتبال در سالهای1355 ،1365و1369ونائب قهرمانی در سال های 1367و1370 وانتخاب به عنوان بهترین تیم شهرستانی در چندین دوره لیگ دسته اول فوتبال ایران از افتخارات تیم فوتبال ملوان است.

غفور جهانی ، بهمن صالح نیا، سیروس قایقران ،عزیز اسپندار، نصرت ایراندوست ، محمد احمدزاده ، اردشیر پورنعمت، فرهاد پورغلامی ومحمد حبیبی ، بهروز پرورش خواه ، نادرعزت اللهی و محمد قدیربحری از بازیکنان قدیمی و معروف ملوانند.

سید جلال حسینی ، مازیار زارع، پژمان نوری وسید جلال رافخایی هم از بازیکنان معروف چندسال اخیر ملوان هستند.

پدیده غالب در گیلان طی هفته جاری، وزش باد و افزایش نسبی دماست

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، پدیده غالب در استان طی هفته جاری را وزش باد ، در بعضی ساعات رشد ابر و افزایش نسبی دما عنوان کرد.

مازیار غلامی عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در سطوح میانی و در بعضی ساعات تغییرات اندک فشار در سطح زمین می باشد.

وی ادامه داد: با این ترتیب؛ پدیده غالب در هفته جاری وزش باد، در بعضی ساعات رشد ابر و افزایش نسبی دماست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری عنوان و برای روزهای پایانی هفته جاری و دو روز پیش رو نیز آسمان را با همین شرایط پیش بینی کرد.

وی افزود: بیشنه دمای گیلان در شبانه روز گذشته مربوط به منجیل با 35 درجه سلسیوس و کمینه دما مربوط به دیلمان با 16 درجه سلسیوس بوده است.

غلامی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 32 و 21 درجه سلسیوس عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار