رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکا با تاکید بر توجه بیشتر به فعالان فرش دستباف استان، گفت: فرش دستباف شرق مازندران به کشور معرفی شود.
کد خبر: ۶۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 30 July 2015
به گزارش تابناک مازندران نقل از تسنیم رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکا با تاکید بر توجه بیشتر به فعالان فرش دستباف استان، گفت: فرش دستباف شرق مازندران به کشور معرفی شود.
ابوالقاسم سلیمانی سوچلمایی اظهار داشت: فرش دستباف ایرانی یکی از صادرات سنتی ایران بوده که دلیل کیفیت آن در مواد، طرح، نقش و بافت مشتریان زیادی در اقصی نقاط جهان داشته است.
وی افزود: فرش دستباف، هنر صنعتی و منحصر به فرد در راستای معرفی فرهنگی معنوی ایران اسلامی در سراسر جهان است.
سلیمانی گفت: باید با حمایت از فرشبافان جایگاه ایران را در جهان به عنوان مرکز فرش دستباف در جهان تثبیت کنیم.

سلیمانی به تشکیل تعاونی تولیدکنندگان فرش دست باف در شهرستان نکا اشاره کردوگفت:با ایحاد این  تعاونی افراد بافنده فرش دستباف شناسایی و می‌توانیم  با اهدای اعتبار و بازار یابی به  اقتصاد خانواده آنها کمک کنیم.
او همچنین از شناسایی دو هزار بافنده فرش دستباف در نکا خبر داد واضافه کرد باید بخش‌های مختلف تعاون در شهرستان فعال شده و از حضور سرمایه گذاران و فعالان در بخش تعاون استقبال کنیم.
سلیمانی افزود: برای توسعه بخش تعاون باید زیر ساخت‌ها فراهم شده و از تمام ظرفیت‌های بومی و محلی استفاده کرد.ونیز با حمایت تعاونی و فرشبافان می‌توانیم ایجاد فرصت‌های شغلی را در مناطق محروم و روستایی افزایش داد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نکابا اشاره به نقش مهم زنان سربرست خانوار در اقتصاد،گفت:باید از مشاغت خنگی حمایت کنیم تا امنیت شغلی برای این افراد بوجود بیاید 
وی بیان داشت: مشاغل خانگی شناخته شده در بخش‌های مختلف  شامل صنایع دستی، فرش، شیلات و تولیدات کشاورزی و دامی ، تجارت الکترونیک بوده که می‌توانیم  با اعطای تسهیلات از این مشاغل حمایت کنیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار