سامانه پیامگیر نظرات مردمی در خصوص داروخانه ها به شماره ۳۲۱۲۲۲۴۰ راه اندازی شده است.
کد خبر: ۶۸۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 09 December 2018

تابناک لارس به نقل از صدا و سیما:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۷۰۰ داروخانه موجود در شیراز، ۶۰۲ داروخانه خصوصی است و بازرسی‌ از تمامی داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش بخش خصوصی انجام شده است.

دکتر محمدجواد خشنود افزود: در این بازرسی‌ها ۳۲۴ تخلف در خصوص عدم حضور مسئول فنی، ۱۶۴ مورد نسخه پیچی، ۱۶۷ مورد عدم نظارت کافی، ۹ مورد وجود داروی خارج از فهرست رسمی کشور و ۸۸ مورد گرانفروشی ثبت شده است.
وی اظهارداشت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در داروخانه‌ها می‌توانند از طریق سامانه پیامگیر به شماره ۳۲۱۲۲۲۴۰ موضوع را مطرح کنند تا ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی و نتیجه به ایشان اعلام شود.
خشنود افزود: شهروندان برای اطلاع از تداخلات دارویی و سموم با شماره‌های ۱۹۰ و ۱۸۱۹ و ۱۴۹۰ تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حجم دارو‌ها و مکمل‌های داوریی غیرمجاز کشف شده از شهریور ماه ۹۶ تا نیمه اول آذر امسال در شیراز را ۱۰ تن و ارزش ریالی آن را بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد از دارو‌های کشف شده مکمل‌های بدنسازی و پودر‌های لاغری، ۲۵ درصد انواع مخدر، ۲ درصد دارو‌های سقط جنین، ۷ درصد دارو‌های هورمونی، ۱۳ درصد دارو‌های افزایش قوای جنسی، یک درصد روانگردانها، ۲ درصد مسکن‌ها و مابقی مربوط به سایر دارو‌ها بوده است.
خشنود در خصوص داروی بیماران خاص گفت: در حال حاضر فاکتور‌های انعقادی مورد نیاز بیماران هموفیلی، دارو‌های ایرانی و خارجی بیماران مبتلا به تالاسمی، ام اس و بیماران پیوند در استان موجود است و کمبود در این زمینه گزارش نشده است.
وی افزود: در برخی موارد بیماران تالاسمی و یا ام اس تمایل به مصرف داروی خارجی دارند، اما شرکت‌های بیمه‌ای مابه التفاوت این دارو‌ها با نمونه ایرانی آن‌ها را تقبل نمی‌کنند و بیمار باید این هزینه را شخصا پرداخت کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به تحریم‌ها در مقاطعی کمبود دارو‌های شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان گزارش می‌شود که این کمبود مختص فارس نبوده و در سطح کشور رخ می‌دهد.
خشنود گفت: با مدیریت توزیع شیر خشک، تاکنون در استان مشکلی در خصوص کمبود شیرخشک و شیر‌های خشک رژیمی وجود نداشته است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه در حال حاضر شیرخشک به اندازه کافی در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: از آنجایی که توزیع آن را مدیریت کرده‌ایم، تاکنون موردی بر کمبود شیرخشک و شیر‌های خشک رژیمی گزارش نشده است.

برچسب ها: داروخانه ، شکایت ، پیامک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار