هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان جهان ار امروز در مشهد
هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان با حضور ٣٠٠ پزشک مسلمان از سراسر دنیا از امروز با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران توسط علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مشهد آغاز و تا ١١ مرداد ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 30 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، چندی پیش مشاور فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به خاطره ای از سفر چین بیان داشت: من در سفر چین با 10 نفر از مردم چین در ارتباط با ایران سوال کردم که از این تعداد تنها 3 نفر نام ایران را شنیده بودند!
حجت الاسلام خادمی همچنین درباره حضور پزشکان جهان اسلام در مشهد به وجود زمینه سرمایه‌گذاری در دهکده سلامت شهر مشهد اشاره کرد و اینکه باید نشان دهیم یک شهر شیعه می‌تواند در اندازه کلانشهرهای بزرگ جهان رخ بنماید.

ابن سینا ها در مشهد الرضا (ع)


پیشرفت‌ها را به جهان معرفی می‌کنیم

و اما حجت‌الاسلام خادمی دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان روز گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه میهمانان خارجی این کنگره ٦ تا ١٩ مرداد در ایران خواهند بود و از شهرهای قم و شیراز نیز بادید خواهند داشت، ادامه داد: مجموع میهمانان حاضر این کنگره ٦٥٠ نفر هستند که ٥٠ درصد آن‌ها از کشور آمریکا بوده و ٧٠ درصد شرکت‌کنندگان برای نخستین بار است که به ایران سفر می‌کنند.
 مشاور شهردار مشهد همچنین ادامه داد: برگزار جلسه‌ای با موضوع بررسی دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص موضوعات مرتبط با جهان اسلام در تالار آستان قدس رضوی، برگزاری نشست با وزیر بهداشت و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه هیئت‌مدیره انجمن پزشکان مسلمان جهان با موضوع انتخاب رئیس جدید و همچنین جلسات علمی با موضوع پیوند اعضا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این کنگره است.
 
در ادامه این جلسه پروفسور رضوی بنیان‌گذار سازمان پزشکان جهان اسلام گفت: اولین جلسه جهانی این سازمان ٢٥ سال پیش در روز ولادت امام رضا(ع) در آمریکا برگزار شد و آن موقع ما امیدوار بودیم که روزی یکی از این جلسات ما در مشهد که شهر امام رضا(ع) است برگزار شود. وی ادامه داد: در این کنگره جهانی از اکثر کشورهای جهان شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، آفریقا، لبنان و سوریه شرکت‌کننده داریم. لذا امیدواریم این همایش سنگ بنای همکاری‌های بیشتری بین دانشمندان و پزشکان ایرانی با سایر کشورهای جهان باشد تا از پیشرفت‌ها و تجربیات یکدیگر در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.
 
ارائه ١٣٠ مقاله در هشتمین کنگره پزشکان جهان اسلام
 
همچنین به گزارش شهرآرا ، در ادامه این نشست محسن رضا حیدری دبیر هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام گفت: از ٢ سال قبل کار اجرایی برگزاری این کنگره در ایران و مشهد آغاز شده است. لذا این کنگره علاوه بر اینکه یک کنگره علمی است، یک کنگره فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز هست. وی با بیان اینکه در این کنگره ١٣٠ مقاله ارائه شده که ٥٥ مقاله آن مورد تأیید قرار گرفته است، افزود: در این دوره از کنگره پزشکان مسلمان جهان ٦٠ مقاله، ١٣٠ پوستر(٣٥ پوستر مرتبط با موضوعات اسلامی و ٢٧ پوستر مرتبط با طب سنتی) و ٢٥ سخنرانی با موضوع طب سنتی ارائه خواهد شد. حیدری به برگزاری ٢ کارگاه آموزشی طب سنتی اشاره کرد و ادامه داد: این کارگاه‌ها با هدف آشنایی پزشکان با طب سنتی برگزار خواهد شد.

بازدید ٢٧٠ نفر از پزشکان مسلمان جهان از فرهنگسرای زیارت 
همچنین صبح روزگذشته ٢٧٠ نفر از پزشکان مسلمان سراسر دنیا که برای شرکت در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان به مشهد سفر کرده بودند، از فرهنگسرای زیارت بازدید کردند.، در جریان این بازدید این گروه از پزشکان مسلمان از قسمت‌های مختلف این فرهنگسرا بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این مکان قرار گرفتند.
همچنین روزنامه قدس نیز به نقل از دبیر اجرایی این کنگره ، بهره مندی از دعای کمیل حرم رضوی و نشست علمی با حضور وزیر بهداشت و محمدیان نماینده رهبری در دانشگاه و نیز نماز جمعه مشهد مقدس را از دیگر برنامه های این پزشکان گزارش کرد.
ضمن اینکه گویا هفته آینده نیز میهمانان در نماز جمعه تهران شرکت خواهند کرد.
لازم به ذکر است حضور میهمانان از کشور آمریکا درحالی از سوی مشاور شهردار مشهد اعلام می شود که بسیاری از مدعوین حاضر در این همایش با پوشش هندی و پاکستانی و افغانی در این نشست حاضر هستند و احتمالا برخی صرفا مقیم آمریکا باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
سلام من از کارمندان این حاج آقا هستم، حواستون به این خیلی جمع باشه، خدا می دونه چه کارهایی داره می کنه و چه هزینه هایی داره از جیب مردم می کنه تا خودش عزیز شود. بعدن ... هاش در میاد، حتی پوشاندن تصویر رئیس جمهور در مناسبت های مختلف دستور صریح ایشان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار