عضو کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار مشهد از کاهش ٥٠درصدی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بدون پروانه در حاشیه این کلان‌شهر طی یک سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 30 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامحسین صاحبی در گفتگو با ایرنا افزود: یکی از مشکلات مهم حاشیه‌شهر، وجود زمین‌های قولنامه‌ای است که پروانه ساخت‌و‌ساز برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شورای شهر مشهد راهکارهای متعددی در پیش گرفت که یکی از این موارد صدور مجوز ساخت‌و‌ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای واقع‌در بافت پرمسکونی است.

عضو کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار مشهد افزود: پیش از اجرایی‌شدن این مصوبه، ٩٠درصد از ساخت‌و‌سازهای صورت‌گرفته در مناطق حاشیه شهر شبانه و بدون پروانه ساخت انجام می‌شد.

وی ادامه داد: اما طی یک سال اخیر با اجرایی‌شدن مصوبه شورای شهر مشهد این میزان به ٥٠‌درصد کاهش یافته است.

صاحبی گفت: فقدان معارض از شروط صدور پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای واقع‌در بافت پرمسکونی است. اگر برای زمین‌های قولنامه‌ای خارج از بافت پرمسکونی نیز تا طرح تفضیلی تدوین و تعیین تکلیف‌های لازم با شهرداری انجام نشود، هیچ پروانه و مجوزی صادر نمی‌شود.

وی افزود: همچنین برای سامان‌دهی و تعیین تکلیف اراضی رها‌شده در اطراف شهر مشهد لایحه‌ای در شورای شهر در دست تهیه است که با تصویب آن شهرداری ملزم به تعیین‌تکلیف این اراضی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار