کشاورزان فارس 5 برابر پیش بینی در مصرف برق صرفه جویی کردند.
کد خبر: ۶۹۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 16 December 2018

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت: کشاورزان این استان در تابستان امسال با خاموش کردن موتور پمپ ها در ساعت های اوج مصرف توانستند 600 مگاوات معادل پنج برابر سهمیه پیشنهادی شرکت تولید و انتقال نیرو، صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند.

کشاورزان فارس 5 برابر پیش بینی در مصرف برق صرفه جویی کردند

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، زینل قنبری افزود: سهم تابستانی استان فارس کاهش 118 مگاوات در مصرف برق کشاورزی بوده است که در عمل، 600 مگاوات صرفه جویی شده است. 

این گزارش حاکی است: براساس برآورد کارشناسان شرکت توانیر، پروسه تولید تا توزیع هر مگاوات برق 3 میلیارد تومان هزینه دارد، بنابر این با 600 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق ، صرفه جویی ریالی اعمال شده در مصرف انرژی در استان فارس حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان است.

شیرینی پنج برابر سهمیه مصوب صرفه جویی کردن زمانی به کام مردم فارس می نشیند که آنها در تابستان پیش رو ثمرات و اثرات این صرفه جویی را ببیندد و احساس کنند ، آیا روستاهای محروم و دور افتاده فارس تابستان امسال از محل این صرفه جویی کامی خواهد گرفت؟ آیا ظرفیت های جدید برای تولید انرژی در استان فارس ایجاد خواهد شد ؟ آیا تابستان پیش رو را می توان بدون دغدغه خاموشی برق سپری کرد؟

پنج برابر بیشتر از سهمیه اعمال شده صرفه جویی کردن به معنی آن است که در شرایط بحرانی، مردم و کشاورزان فارس از حق قانونی خود برای مصرف انرژی بیشتر گذشتند و اجازه دادند که سایر مناطق کشور نیز از انرژی بهره مند باشند، آیا توانیر و وزرات نیرو در این زمینه پاسخی در خور این اقدام انسان دوستانه به فارس خواهد داد؟

روال معمول این است که شرکت های توزیع برق در پاسخ به این صرفه جویی کشاورزان ، آنان را مشمول بخشودگی و پاداش همکاری می کنند ، مهدی طالبی معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در این زمینه گفته است: از تعداد 23 هزارتفاهم نامه همکاری مبادله شده با مشترکین کشاورزی در استان فارس بیش از 90 درصد آنان مشمول بخشودگی و پاداش همکاری شده اند که این مبالغ در صورت حساب دوره آبان ماه 97 آنان منظور شده است.

به نظر می رسد علاوه بر پاداشی که به کشاورزان تعلق می گیرد وزارت نیرو وشرکت توانیر باید از محل صرفه جویی در مصرف برق تابستانی نسبت به ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی یا تخصیص یارانه و تسهیلات برای نصب کنتورهای هوشمند در مزارع کشاورزی دراین استان نیز مبادرت کنند تا سایر مردم استان نیز از مواهب این صرفه جویی بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار