مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با اشاره به ظرفیت های این استان در زمینه خدمات فنی و مهندسی گفت: با توجه به وجود این توانمندی ها و ظرفیت ها، فارس می تواند به قطب خدمات فنی و مهندسی جنوب کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 17 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن ربانی زاده، دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان در شیراز افزود: با توجه به وجود حدود 150 مشاور پیمانکاری در فارس و ظرفیت 20 برابری استان در این زمینه نسبت به استان های همجوار، صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران به عنوان یک اولویت در دستور قرار گرفته است.
وی، بررسی مشکلات پیمانکاران و هم افزایی با مشاوران پیمانکاری را از جمله موارد مد نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس دانست و بیان کرد: با هدف گسترش این تعامل و استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان، برنامه ریزی هایی انجام گرفته است.
ربانی زاده بیان کرد: باید از ظرفیت پیمانکاران در تخصص های مختلف افزون بر داخل، در دیگر کشورها نیز استفاده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم گفت: دولت، وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در دیگر کشورها، شرایط را برای صدور خدمات فنی مهندسی به سایر کشورها فراهم کنند.
سید مرتضی سیف زاده افزود: در سال 90 حدود 450 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی از استان به خارج از کشور صادر شد اما ناآرامی های منطقه و کشور عراق این مساله را تحت تاثیر قرار داد و از حجم صادرات این خدمات کاسته شد.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی و ارتباط خوبی که با کشور عمان داریم و همچنین کشور قطر به سبب میزبانی جام جهانی 2020، مقاصد خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی استان فارس هستند که لازم است مقدمات این کار از سوی متولیان امر فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار