رئیس کمیسیون عمران مجلس درپاسخ به اینکه با افزایش ۸۵ درصدی قیمت بازار آیا خانه دار شدن افراد ممکن است گفت: متاسفانه به دلیل سیاست های غلطی که در بازار مسکن داشتیم قیمت ها بسیار افزایش پیدا کرده و نمی توانیم اقدامی انجام دهیم که این بازار به قیمت های قبل باز گردد اما اگر به سمت تولید مسکن برویم و بتوانیم تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد کرده یا در تولید مسکن سیاست های خود را تغییر دهیم می توانیم موفق شویم.
کد خبر: ۶۹۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 17 December 2018

با افزایش قیمت ارز در کشور بسیارگران شد وفضای روانی نادرستی را برای مردم شکل داد اما دولت مصمم است که با در اختیار گذاشتن زمین به انبوه سازان ومشارکت خودش شرایط فعلی ایجاد شده را بهینه کند.

رئیس کمیسیون عمران گفت:رئیس جمهور به مساله ورود کرده و قرار است در مورد تسهیلات ارزان قیمت مسکن تصمیم گیری جدی صورت گیرد و در دولت موافقت شده که نرخ وام ها بیشتر ،نرخ بهره کمتر و باز پرداخت ها طولانی تر شود.

وی تاکید کرد:قیمت مصالح هم اکنون در بازار کاهش پیدا کرده و اراده ای در وزارتخانه ،ودولت برای تولید مسکن وجود دارد لذا فکر می کنم با ادامه چنین رویکردی می توانیم نسبت به بازار مسکن امیدوار باشیم.

رضایی درپاسخ به اینکه با افزایش ۸۵ درصدی قیمت بازار آیا خانه دار شدن افراد ممکن است گفت: متاسفانه به دلیل سیاست های غلطی که در بازار مسکن داشتیم قیمت ها بسیار افزایش پیدا کرده و نمی توانیم اقدامی انجام دهیم که این بازار به قیمت های قبل باز گردد اما اگر به سمت تولید مسکن برویم و بتوانیم تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد کرده یا در تولید مسکن سیاست های خود را تغییر دهیم می توانیم موفق شویم.

وی درخصوص افزایش تسهیلات بانکی برای متقاضیان بازار مسکن افزود: این اراده در دولت شکل گرفته و به این نقطه رسیده است که برای کاهش قیمت مسکن وجنب و جوش برای اشتغال بیشترتوجه به افزایش نرخ تسهیلات بانکی داشته باشد،لذا به نظر می رسد شرایط از وضع فعلی بهتر خواهد شد اما به ایده آل نخواهیم رسید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد مسکن مهر نیز تاکید کرد: اتمام این پروژه ها جزئی از برنامه وزارت راه و شهر سازی است و دولت هم اصرار به ادامه دارد بطوریکه در بودجه سال ۹۸ ردیف مشخصی در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود: نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که زیر ساخت های مسکن مهر به نتیجه برسد و در بودجه سال آینده این عدد پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی، حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام باقی مانده است، افزود: این تعداد مسکن مهر باقی مانده، عدد زیادی نیست و می‌توان با همکاری دولت و مجلس راهکارهایی برای آن پیشنهاد کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس همواره، همراهی‌های لازم را با دولت داشته که این بار نیز آمادگی داریم تا با ارائه پیشنهاداتی در جهت تسریع در تکمیل طرح‌های مسکن مهر گام‌های مهمی برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم زعفرانی تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
با سلام خدمت مسئولین بی تجربه و بدون علم نظام مقدس به استحضار می رساند نیازی نیست حضرتعالی زحمت بکشید و قیمت مسکن رو پایین بیاورید امروز یاد داشت بفرمائید تا موقعش که رسید نام بنده در ذهن کوتاهتان بماند که گفتم . با روند شدی کاهشی رشد جمعیت و ان شالله سقوط تعداد جمعیت به مرز 40 میلیون در 20 سال آینده و عدم باروری زنان به بیش از یک فرزند و پیری مفرط جامعه و بیش از 3 میلیون خانه خالی و رمگ کهنسالان و نبود افرادی که از این خانه ها استفاده کنند بدترین وضعیت برای مسکن پیش روست . مسکن هایی که با شرایط قسطی باید به التماس به افراد غیر ابیرانی بدهید . حالا تاقچه بالا می گزارید که نمی توانیم قیمت را پایین بیاوریم . شما تکان نخورید و حرف نزنید این بازار مزخرف به چنان رکود و کاهشی بخورد که دیگر توان برخواستن نداشته باشد . کریم زعفرانی تبریزی دانشگاه تهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار