شهردار اقلید از احداث و ساماندهی خیابان قدیم این شهر با عنوان خیابان گردشگری نشاط (ساحلی) خبر داد.
کد خبر: ۶۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 19 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اکبر مسعودی در نشست خبری با اشاره به سفر یک‌روزه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و نیز مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس به شهر اقلید که به دعوت شورای اسلامی شهر و شهرداری صورت گرفت، اظهار داشت: با حضور این مسؤولان استانی و همراهی شهرداران و مسوولان حوزه‌های فنی شهرستانی، دو پروژه شهرداری اقلید کلنگ زنی و از چندین طرح در حال اجرا در این شهر بازدید شد.

وی گذرها و معابر جدیدالاحداث و محورهای موازی با خیابان اصلی را از نیازهای شهر اقلید برای بهبود زیرسازی و تغییر شکل شهر دانست و گفت: در این راستا اقداماتی ازجمله احداث و ساماندهی خیابان قدیم اقلید تحت عنوان خیابان گردشگری نشاط (ساحلی) و نیز بازگشایی خیابان فاطمیه حدفاصل چهارراه کاشانی تا خیابان شهید مصطفی خمینی آغاز و خیابان آنتنی حدفاصل خیابان شهید کوثری تا خیابان شهید منتظری (که با احداث پل بتنی 50 مترمربعی محلات الیاسان و عصار را به خیابان شهید منتظری متصل می‌کند) احداث و اجرا شد.

شهردار اقلید همچنین از طراحی و شروع ساماندهی خیابان ولی‌عصر (عج) خبر داد و با بیان اینکه با اجرای این طرح بلوار شهید مطهری به بلوار امام رضا (ع) متصل می‌شود، یادآور شد: این پروژه به طول یک هزار و 400 متر و عرض 20 متر، با تملک 22 هزار و 500 مترمربع و نیز 17 هزار متر آسفالت، با حضور مدیرکل‌های دفتر امور شهری و نیز فنی استانداری فارس کلنگ زنی شد.

مسعودی افزود: طرح احداث ساختمان‌های ویلایی بتونی با استفاده از تکنولوژی روز (به‌جای استفاده از مصالح بنایی) و مقاوم در برابر زلزله به تعداد 74 واحد در زمینی به مساحت 7 هزار و 800 مترمربع از دیگر پروژه‌های شهرداری اقلید است که طی این سفر، کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: بازدید از برخی پروژه‌های در حال انجام شهرداری اقلید ازجمله خیابان گردشگری ساحلی نشاط، کوه بری و ساماندهی رودخانه حرا به‌منظور جلوگیری از خطر ناشی از وقوع سیلاب‌های موسمی، آماده‌سازی شهرک‌ها (زیرسازی و بهسازی)، آسفالت معابر (158 هزار مترمربع طی یک سال گذشته)، پارک ساعت، جدول‌بندی و پیاده‌روسازی بلوار آزادگان، ساختمان ورزشی فرهنگی و مدیریت بحران شمال فارس، فاز دوم تفرجگاه محمد رسول‌الله (ص)، کوه بری و احداث پل دو دانگه و.... از دیگر برنامه‌های کاری مسؤولان استانداری فارس به شهر اقلید بود.

مسعودی تصریح کرد: احداث پارک ورودی شهر از سمت یاسوج (به مساحت حدود 20 هکتار که طراحی آن صورت گرفته است)، پیگیری احداث ساختمان اداری شهرداری، ساماندهی و تکمیل بازار روز، بازآفرینی بافت فرسوده محله چراغی‌ها، طراحی خیابان انقلاب اسلامی (امامزاده عبدالرحمن) به شکل بازار با احداث یک محور موازی جدید به‌منظور تمرکززدایی و رفع گره ترافیکی میدان شهدا، پیگیری جهت طراحی کمربندی جدید شهری قرینه کمربندی موجود و... ازجمله طرح‌های آتی شهرداری اقلید بود که در این سفر، بازدید و بررسی شد.

شهردار اقلید عنوان کرد: در پایان سفر یک‌روزه مسؤولان استانداری فارس به شهر اقلید، جلسه‌ای به‌منظور بررسی هرچه بهتر مسائل و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات شهرداری در حوزه‌های مختلف برگزار و بر لزوم همکاری ادارات و شرکت‌های خدمات رسان با شهرداری تأکید شد.

مسعودی خاطرنشان کرد: ارتقای درجه شهرداری اقلید و رسیدگی به احکام، ارتقا و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، ساماندهی شهرک‌ها، فاضلاب شهری، بافت‌های فرسوده، وضعیت تونل اباصالح المهدی و عدم وجود سیستم تهویه، سایت زباله، احداث کمربندی، مطالعات تاریخی و... ازجمله مطالباتی بود که در این جلسه عنوان شد.

بازدید از تقاطع طریق الرضا و بلوار امام جعفر صادق (ع) اقلید، آنتنی جدیدالاحداث و همچنین پل ورودی و معابر مسکن مهر این شهر از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل‌های دفتر امور شهری و فنی استانداری فارس به اقلید بود که با همراهی مسؤولان شهرستانی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار