دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه با نواختن زنگ آب در مدارس ابتدایی قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷ 20 December 2018

به گزارش تابناک قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در مراسم افتتاحیه این جشنواره در مدرسه شهید شیخ ربیعی با بیان اینکه آب شرب قم از 300 کیلومتر دورتر تامین می شود گفت: اگر چه امروز به ظاهر مشکل کمبود آب در این استان نداریم ولی اگر صرفه‌جویی نکنیم با مشکل کم‌آبی مواجه خواهیم شد.

محسن بهشتی با اشاره به اقلیم خشک و نیمه‌خشک کشور ابراز داشت: میانگین سالانه بارندگی در دنیا 800میلی‌متر است در حالی که در کشور ما این عدد به کمتر از 250 میلی‌متر می‌رسد و این باعث شده تا کشور ما در شرایط بحران آب قرار گیرد.

وی نقش آموزش و اطلاع‌رسانی را در زمینه کمبود آب و استفاده درست از این نعمت خدادادی بسیار مهم و ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: تحصیل 20 میلیون داش آموز ظرفیت عظیمی است که باید با آموزش های هدفمند در قالب متن های آموزشی و درسی روش‌های صحیح مصرف را در جامعه نهادینه کرد.

روند کاهش مصرف آب در قم ادامه یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم گفت: با همکاری صمیمانه آموزش و پرورش در حوزه ترویج فرهنگ صرفه‌جویی توفیقات خوبی حاصل شده و روز به روز وضعیت ما در این خصوص در حال بهبود است.

علی جان صادق پور، با بیان تاکید بر ضرورت آموزش مصرف درست آب به دانش‌آموزان گفت: ما نباید در کشوری که یک‌سوم بارندگی دنیا را دارد مصرفمان بیشتر از اروپا باشد.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها سال زمان لازم است تا منابع آب و انرژی شکل بگیرد، ابراز داشت: ما با مصرف چند برابری و بیش از اندازه، این میراثی را که از گذشتگان برای ما به جای مانده را از بین می‌بریم.

وی با اشاره به کاهش مصرف آب در قم در سال جاری یادآور شد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی خوبی که بین آموزش و پرورش و شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب وجود دارد قم همان‌طور که در بسیاری از زمینه‌ها در کشور الگو است در زمینه استفاده بهینه از آب نیز به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شود.

موظف به استفاده بهینه از آب هستیم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان می‌توانیم نسلی را تربیت کنیم که در آینده به بهترین شکل از آب استفاده کنند.

مریم سادات پناهنده با اشاره به کمبود آب و خشکسالی در کشور به ویژه در استان قم گفت: بر اساس وظایف اسلامی و انسانی خود موظف هستیم که از این نعمت الهی به خوبی و بهینه استفاده کنیم و در این زمینه آموزش‌های لازم را به کودکان و نوجوانان خود یاد دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار