جک کنترلی ماشین به‌صورت بلوتوث
محمدحسن عبداللهی نوجوان ۱۷ ساله قمی است که موفق به اختراع جک کنترلی با بلوتوث گوشی موبایل شده است.
کد خبر: ۶۹۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 20 December 2018

به گزارش تابناک قم، هفته پژوهش و فناوری فرصت بسیار خوبی برای بازیابی یافته‌های پژوهشی بوده تا بتوان به منزلت خدمتگزاران این عرصه ارج نهاد و از آن‌ها قدردانی کرد، بدین منظور برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار یکی از کارهای بسیار خوب در دو حوزه عمده پژوهشی و فناوری برنامه‌ریزی‌شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان قم یکی از این کارهای خوب است که به‌مناسبت هفته پژوهش آغاز به‌کار کرده و در آن مراکز پژوهشی، دانشگاهی و فناوری آموزش عالی، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تسهیل‌گران توسعه و تجاری‌سازی فناوری و مهندسی در جنگ در غرفه‌های مختلف به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

به همین بهانه با محمدحسن عبداللهی دانش‌آموز 17 ساله رشته مکاترونیک هنرستان شهید چمران و مخترع جک بالابر خودرو با کنترل بلوتوث که محصول خود را به نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم آورده به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید.

عبداللهی با اشاره به محصول اختراعی خود اظهار داشت: اختراع مربوط به جک بالابر خودرو بوده که با کنترل بلوتوث انجام می‌شود و به‌منظور راحتی و آسان‌تر شدن کار بانوان و یا کسانی که معلولیت جسمی دارند ساخته‌شده است.

وی با بیان نحوه کار جک بالابر خودرو که با کنترل بلوتوث انجام می‌شود، گفت: بانوان یا کسانی که معلولیت جسمی داشته و نمی‌توانستند به‌صورت اهرمی این کار را انجام دهند، با این اختراع می‌توانند، جک را با بلوتوث کنترل کرده و زمانی که برق را به کنترل جا فندکی ماشین می‌زنند به گوشی وصل شده و با گوشی به‌صورت بلوتوث جک را به‌صورت پایین یا بالا هدایت کنند.

این مخترع قمی با بیان اینکه این محصول فعلاً به‌صورت نمونه‌ای بوده و به تولید انبوه نرسیده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه تصمیم گرفته‌شده که این محصول را به تولید انبوه هم برسانیم.

وی با بیان اینکه این ساخته نمونه خارجی ندارد و اولین نمونه‌ای بوده که در دنیا به‌صورت بلوتوثی تولیدشده است، خاطرنشان کرد: این محصول فعلاً جایی ثبت‌نشده اما در این نمایشگاه تصمیم گرفته شد برای ثبت اختراع و تولید انبوه فرستاده شود.

عبداللهی با بیان علت و دلایل اجرای این ایده، گفت: قرار شد که در این نمایشگاه حضور داشته باشیم، بعد با همفکری دوستانم به فکر ساخت جک بالابر خودرو افتادیم، یکی از نمونه‌های ما بالابر خودرو بود که کارایی بیشتر میان عموم داشته و همین‌که قدرت بیشتری داشته باشد بنابراین تصمیم به ساخت این محصول گرفتیم و بعد از ساخت آن را روی خودروهای پژو، پراید و پیکان تست کردیم.

وی ادامه داد: علت اینکه چنین ایده‌ای به ذهنمان رسید آسان کردن کار افرادی که معلولیت جسمی دارند و زنان بود که به‌تنهایی نمی‌توانند جک خودرو را بالا ببرند، بنابراین به‌منظور راحت‌تر شدن کار این دو قشر، کارایی برای جامعه و سودآوری برای اصحاب علم این کار انجام شد.

این مخترع قمی با بیان اینکه قیمت تک نمونه‌سازی شده این محصول 150 هزار تومان شده است، تصریح کرد: در صورت تولید انبوه قطعاً قیمت آن کمتر خواهد بود، مشکلی با تولید انبوه نداریم، مشکلات آن را برطرف کرده و در صورت حمایت‌های مالی مسئولان آن را می‌توان به تولید انبوه رساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار