افتتاح بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی تنکابن با توجه به کمبود بیمارستان دولتی در این شهرستان به گفته مردم از نیازهای اصلی این شهر است و چرا که انها برای دریافت برخی خدمات مهم درمانی باید با صرف هزینه زیاد یا به ساری یا رشت بروند.
کد خبر: ۶۹۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 20 December 2018

بیمارستان 160 تختخوابی فوق تخصصی تنکابن که بعدها به 205 تختخوابی تغییر یافت از مصوبات سفر هیات دولت نهم به مازندران بود که کار ساخت آن از سال 89 آغاز شد و قرار بود ظرف مدت 4 سال به بهره برداری برسد اما تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت 16 هزار و 735 متر مربع ساخته می شود و برای آن هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز ، 6 تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.
این پروژه که تا پیش از این توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت بود، به دلایل مختلفی پیمانکار آن کنار گذاشته شد و هم اکنون پیمانکار دیگری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه روند احداث این بیمارستان را بر عهده گرفته است.
جانمایی این بیمارستان در حاشیه رودخانه چشمه کیله نیز از دیگر مشکلات این پروژه بود چرا که احداث راه دسترسی مطمئن و انتقال خدمات چهارگانه همچون آب، برق، گاز و تلفن را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
البته با تلاش های صورت گرفته راه دسترسی مناسبی برای این بیمارستان ایجاد شد اما در سیل مهرماه سال جاری بخش قابل توجهی از این راه تخریب گردید و عملا تمام تلاش ها در این زمینه بی نتیجه ماند.
با این وجود مدیران شهرستانی تلاش دارند تا مشکلات پیش رو را به حداقل برسانند و خدمات چهار گانه را هر چه سریعتر به این بیمارستان انتقال دهند تا روند احداث این پروژه شتاب بیشتری به خود بگیرد.
آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می‌دهد روزانه 20 مازندرانی بر اثر بیماری‌ های قلبی راهی دیار ابدی می‌ شوند و در واقع ، نیمی از فوتی‌ های که در استان اتفاق می‌ افتد بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است، بنابراین احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن به دلیل داشتن مرکز ویژه قلب و عروق از اهمیت بالایی برای مردم غرب مازندران برخوردار است.
**ساخت بیمارستان 205تختخوابی تنکابن نیازمند همت مسئولان
یک شهروند تنکابنی با گلایه نسبت به طولانی شدن روند احداث بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی، گفت: مردم منطقه به شدت نیازمند چنین بیمارستانی هستند اما مسئولان هنوز به این باور نرسیده اند و اگر اینگونه بود می بایست این بیمارستان تاکنون افتتاح می شد.
آرمان امینیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های اخیر شاهد تجهیز امکانات بیمارستان شهید رجایی تنکابن و همچنین احداث خانه های بهداشت در این شهرستان بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد اما نبود بیمارستان فوق تخصصی مردم این شهر را رنج می دهد.
وی با انتقاد از احداث این بیمارستان در حاشیه رودخانه چشمه کیله ، اظهار داشت: باید مسئولان وقت نسبت به این موضوع پاسخگو باشند که چرا این بیمارستان در چنین مکانی احداث شده و هم اکنون به دلیل همین جانمایی غیر کارشناسی ، مشکلات متعددی در روند احداث آن ایجاد شده است.
وی خواستار توجه بیشتر دولت به پروژه های نیمه تمام همچون بیمارستان 205 تختخوابی فوق تخصصی این شهرستان شد.
یک شهروند دیگر تنکابنی نیز خواستار اتمام هر چه سریعتر این پروژه شد و گفت: در دولت دکتر روحانی تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد شد اما متاسفانه موج این تحولات به شهر تنکابن نرسید و مردم همچنان از نعمت یک بیمارستان دولتی فوق تخصصی بی بهره هستند.
دولت تدبیر و امید طی پنج سال گذشته بالغ بر 6 هزار مرکز بهداشتی و حوزه سلامت و بیش از 25 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کرده است.
مریم عبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت تنها بیمارستان دولتی این شهر در سال های اخیر تا حدودی بهبود یافته اما این بیمارستان گنجایش بیماران منطقه را ندارد و باید بیمارستان دیگری احداث شود.
وی اظهار داشت: احداث بیمارستان فوق تخصصی علاوه بر اینکه از حجم مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید رجایی کم می کند، از انتقال بیماران این منطقه به سایر استان ها و شهرهای همجوار نیز جلوگیری خواهد کرد.
به گفته این شهروند، هم اکنون بسیاری از بیماران قلبی و عروقی منطقه به دلیل کمبود امکانات لازم به استان های همجوار منتقل می شوند که بسیار خطرناک است و اگر این بیمارستان که مجهز به مرکز قلب باز است احداث شود مشکل این بیماران برطرف خواهد شد.
**افتتاح بیمارستان 205تختخوابی تنکابن شاید سال آینده
فرماندار ویژه تنکابن درباره آخرین وضعیت این بیمارستان به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما متاسفانه از روند مطلوبی برخوردار نیست و سرعت کار بسیار پایین است.
سید امیر حسینی جو با تایید جانمایی نامطلوب این بیمارستان افزود: این بیمارستان در حاشیه رودخانه چشمه کیله در حال ساخت است که همین مسئله مشکلات فراوانی را در راه اتمام این پروژه ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: امکان جابجایی این بیمارستان به مکانی دیگر با توجه به پیشرفت 70 درصدی آن تقریبا غیر ممکن است و باید مشکلات آن را یکی پس از دیگری برطرف نماییم.
به گفته حسینی جو، مهیا نمودن خدمات چهارگانه آب، برق، گاز و راه این بیمارستان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه بسیار هزینه بر است اما در تلاش هستیم تا این خدمات را ایجاد نماییم.
وی خاطرنشان کرد: پیمانکار قبلی این پروژه که از وزارت راه و شهرسازی بود بدلیل عدم همکاری لازم کنار گذاشته شد و هم اکنون پیمانکار جدیدی از وزارت بهداشت و درمان مسئولیت تکمیل این پروژه را بر عهده گرفته است.
فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: بنا بر قولی که پیمانکار داده قرار است این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد و مردم منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.
وی یادآور شد: این بیمارستان به دلیل آنکه دارای مرکز جراحی قلب باز در غرب استان است از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنکابن هم ادامه روند ساخت بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی را مطلوب دانست و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجری طرح از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت انتقال یافت.
نیما نژاد مقدم افزود: نقشه اجرایی پروژه ترسیم شده و قرار است پیمانکار طبق همین نقشه عمل نماید.
برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار جهت احداث این بیمارستان مبلغ 50 میلیارد تومان اعلام شده بود.
لازم به یادآوری است که بیمارستان دولتی شهید رجائی تنکابن تنها بیمارستان دانشگاهی ـ درمانی این شهر است که در سال 1365 با ظرفیت 200 تخت ثابت تأسیس و در حال حاضر 195 تخت دائر دارد.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار